• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis
    passionsblomman skrev 2010-03-25 22:47:59 följande:
    Och förresten Telis, så minns jag sådan där gemensam gråt också! *kramar* Du är JÄTTEDUKTIG och världens bästa Televinkmamma. Han kunde inte fått en bättre!
    Åh, gulle gulle dig!! Så kändes det verkligen inte då kan jag säga.
  • Lapinette

Telis - låter apjobbigt. Speciellt med de där 4 timmarna och gråt från er båda. Skriker de även så där mycket när de är typ 1 år gamla (funderar över adoptionen). KRAM!

Nej, nu har jag lagt upp lite skidfoton och hjälpt min mamma lite på traven på FB. Ska ta och packa ihop datan IGEN (har gjort det varje kväll i hopp om att åka till jobbet). Men imorgon tror jag faktiskt att jag kommer att åka. Känner mig riktigt pigg för första gången sen jag kom hem från Österrike.

• Telis

Lappis, ja usch ja. I vanliga fall brukar ju maken komma hem och ta hand om honom och då brukar Televinken, av någon outgrundlig anledning, tystna rätt så fort. Jag tror att han blir trött på att bara umgås med mig på dagarna.

Jag har redan sett, och dreglat, över dina underbara alpfoton. Nästa år, då jäklar....

• passionsblomman

Jag vet, det är därför du behöver påminnas!
    Själv stod jag i badrummet och hickade under storböl fram i telefonen till sambon; "sä-hä-ääj att ja-haag inte är en då-hålig mammaaaaaaaaaaaaa!!!" och sedan grät jag så mycket att jag inte hörde om han svarade ens...

Telis skrev 2010-03-25 22:49:04 följande:
    Åh, gulle gulle dig!! Så kändes det verkligen inte då kan jag säga.
  • Telis
    passionsblomman skrev 2010-03-25 22:53:06 följande:
    Jag vet, det är därför du behöver påminnas!Själv stod jag i badrummet och hickade under storböl fram i telefonen till sambon; "sä-hä-ääj att ja-haag inte är en då-hålig mammaaaaaaaaaaaaa!!!" och sedan grät jag så mycket att jag inte hörde om han svarade ens...
    Fniss, hade min man varit i närheten av en telefon så hade jag nog gjort likadant idag.
  • Telis

Nähej, nu ska jag nog gå och lägga mig, det borde få fart på den lille busungen. Om jag låtsassnarka lite så kanske jag fintar honom och får honom att tro att det är fritt fram att vakna.

och gonatt!

• passionsblomman

Hahaha, ja det var väl kanske ett sådant tillfälle då min man undrade om det var ett bra beslut att han jobbade nätter. Jag var ju verkligen ensam och det blir liksom lite mer utsatt på något vis när saker skiter sig mitt i natten. och han kunde ju inte precis göra något åt saken heller. Men han sa att jag var bra när jag väl lugnade ner mig...

Telis skrev 2010-03-25 22:55:48 följande:
    Fniss, hade min man varit i närheten av en telefon så hade jag nog gjort likadant idag.
  • Hattis

Kan tydligen inte skriva långa inlägg för min dator hoppar till och tar bort all text. Men jag måste bara hinna skriva GRATTIS SNAILY!!!

Kram Telis, Lappis och MSW, vill förmedla min benhårda tro på att sömn helar i många fall.

Hu vilket svar AM, känns som om hon inte riktigt tycker att tillräckligt mycket vatten runnit under broarna ändå. Det är klart att livet är för kort för att trippa omkring och vara bitter (men det kanske inte är du som ska påpeka det för henne )

Muggels, låter som high score med utredning på g OCH en känsla av att vara tillfreds. Hoppas ändå på att det ordnar sig fortare än du anar

Här har jag varit på middag och ätit våfflor (ovanligt va en dag som denna ) och blivit bjuden på avec till kaffet. Behövde varken trixa, smussla eller tacka nej. Ha! (liite bitter kan man väl få vara. Ett tag.)

• Hattis

Härligt att det känns så bra PB! Känner hur positiva vibbar sprider sig. Det måste vara skönt att vara tillbaka efter en så lyckad resa! Håller alla tummar fortsättningsvis.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge