• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • start september

Andas skulle det stå och det är alltså i storlek tvååring och inte 41 som ska inhandlas. Å andra sidan skulle jag behöva något liknande, någon som har tips för bra skor för utelek?

• passionsblomman

September: GRATTIS till plus och nu hoppa vi innerligt att det får bära(s) hela vägen!!!
    Vad är förresten syftet med barnalbylen?

Koko, åh vad trist at jag inte är ensam om huvudvärk! Jag har ju vanligtvis mycket spänningshuvudvärk och ibland migrän. Det som nu kommit känns inte likadant som vare sig det ena eller andra. och eftersom tom den lite nonchalanta gyn sa att huvudvärk är rätt vanligt, så är jag benäen att tro att det beror på sprayen i det här läget. Det dök ju upp efter typ en veckas sprayande.

En annan TYDLIG grej är att mina tuttar skrumpnat ihop till tomma påsar! De är alldeles lösa liksom...Jag var tvungen att kolla i den där bipacksedeln igen och tror ni inte det står att bröstkörtlarna kan minska? Håravfall står också-undrar om det stod på pergotimen också? För jag har ju tappat massor av hår. Vilket jag även gjorde när jag ammade för övrigt.

• snaily

Men hallå - har du plussat September?? Jättegrattis!!

Jag har inte hunnit läsa ikapp. Har varit hos doktorn i stan och är inte hemma än, åkt till jobbet för att fixa blodprov på mig själv.

Är lite under isen-deppig - mina äggblåsor växer knappt alls på vänster sida och på höger sida var det bara två som hade någon ordentlig storlek, sen fanns flera mindre också. Får höra vad Falun kommer fram till efter att ha sett dagens resultat och blodprov, min doktor tror det kan bli ÄP nu på fredag men vi får se. Just nu känner jag bara för att lägga ner hela projektet. Om det bara är ett par stycken blåsor som har vuxit som de ska så är ju chanserna yttepyttesmå. Fasen att det inte kunde bli någon befruktning förra gången när jag ändå fick ut så många ägg, men det lönar ju inget till att gräma sig över det nu... Bläääääääää!!

• Lapinette

pb - skrumpna tuttar och håravfall känner jag inte igen ... dock tappade jag massor av hår flera månader efter min IVF.

fru E - attans vad snabbt det gått!

• Lapinette

snaily - vad skumt! Förra gången fick du väl ut MASSOR med ägg? Visst har dosen dragit ned men det verkar ju jättekonstigt att det blivit en sådan skillnad. Ska bli intressant och höra vad Falun säger och du, deppa inte ihop totalt ... det räcker med ett guldägg för att det ska bli positivt resultat. KRAM

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge