• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Hello girls, kikar in för att se om Minst har gjort entré men det verkar dra ut på tiden.

Angående mysbxor så skulle jag aldrig gå ut i dem men sitter i ett par just nu . Hemma är det myskläder som gäller.

I casa Z har vi precit ätit frukost och påbörjat tvätt i tvättstugan. Våra nya vänner igår var trevliga, vääääldigt beresta, men lite väl trögpratade. Hade hellre haft några "riktiga" vänner på middag men de hade en superliten Gaston som skrattade och var glad. Blev åter igen sugen på en liten (han var 8 mån).

Tinga - skönt med lite avslastning!

AM - härligt med Florens (en av mina favoritstäder)!

Själva åka vi till svärmor som vanligt i Påsk. Svårt att hitta bra flygbiljetter så vi flyger ned till Bryssel och sen får vi se om vi hyr bil eller tar tåget den sista biten. Men först är det ett besök hos vänner i Österrike (om två veckor).

• Lapinette

Tinga - ankbröst med körsbär låter supergott. Har du ett recept du kan delge. Har för mig att jag har en påse körsbär i frysen (från trädet på landet).

• Lapinette

Hade annars tänkt att göra clafoutis av körsbären men de kanske räcker till båda recepten.

• Lapinette

Angående Påsk som reshelg så tycker vi den är suverän eftersom man får så många dagar utan att behöva ta semester. Vi åker nästan alltid till svärmor då 4 dagar där är lagom .

• porchez

mysbyxor - jag lever i stort sett i mina, har inte alls några problem att gå och handla i mina, eller ha dom på mig när vi har fedagsmys jag och mina två kompisar Sen kan jag tycka det är lite småsexigt med mysbyxor på killar (obs! måste vara rätt modell och sitta rätt) men drömmer mig tillbaka till friluftsdagarna i skolan när vi satt och spanade in bygg/el-killarna

Nu har jag hyrt tre filmer, brödet står i ugnen och ska njuta av att bara vara...

• porchez
    porchez skrev 2010-03-07 11:55:06 följande:
    Muffins - har du tillfällighet så åk! Själv älskar jag att ta minisemestrar, bara lite miljöombyte för en helg. Själv har jag inte hunnit tänka så långt som påsk, blir en helg till sälen först =) Men nog bra att vara inställd på det som AM säger, mycket kan bara stängt, så det beror ju på vad man vill göra..Jag tycker mycket om påsken, man är långledig och en stor helg utan krav. Jul och midsommar och annat är det så mycket man "ska" göra. Även om jag ÄLSKAR dessa högtider också, men påsk så är man bara ledig!Själv håller jag på och bakar matbröd just nu, blev inspirerad av ert baksnack här. Så nu har jag dessa:www.dn.se/mat-dryck/recept/matbrod-med-apriko...och sorts bröd till på jäsning!
    en en annan sorts bröd till på jäsning, ska det ju stå
  • porchez

och nu skickade en kompis om jag vill följa med till gymmet, där försvann min njutning av dagen jag ska inte med, men får lite dåligt samvete åt att göra ingenting idag

• porchez

det var väldigt dåligt med filmer i hyllan (antagligen har folk inte hunnit lämnat tillbaka gårdagens filmer än)

Men det blir:

"Bronson", "L.A Gigolo" och "Borta Bäst, Hemma Värst".

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge