• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia

MSW - tjaa det lär jag nojja ihjäl er och mig över den dagen det blir aktuellt.. syskonförsök alltså.. *hejar på*

• porchez

Båda bröden blev goda, men det jag länkade till var okej men inte bättre, det andra kommer jag göra betydligt fler gånger

Filmerna så varnar jag er alla, se INTE Bronson, psykfilm! Nära att stänga av, men härdade ut hela filmen men det blev aldrig bra! L.A Gigolo gillade jag, men kanske bara är för att jag älskar Ashton Kuscher (stavas?) Borta bäst, hemma värst var mycket bättre än jag trott, kom tom. en tår på slutet men jag älskar ju riktiga söta "tjej-filmer"

MSW vad kul att ni pratat om det, och har ett mål bestämt när ni vill börja...

Snaily, jag skakar bara på huvudet och undrar var du får all energi ifrån? låter iaf som du haft en underbar helg!

Liten - tryggt med rapporter från dig, fortsätter hålla tummarna!

• passionsblomman

Porchez, instämmer i din varning för Bronson! Den var så sjuk att jag sa till tjejen i butiken när jag lämnade tillbaka den att det var bland det sjukaste jag sett och att de har anledning att påpeka detta för kunderna, iallafall om det är familjer som uppenbart har barn med sig. (alltså inte små barn då utan lite större). Vidrig film!

• Tinga

Liten - det var en seg liten rackare du har därinne! Hoppas att du får en god natts sömn.

Lappis - körsbärssåsen kommer från Allt om Mats Mera Fredagsgourmet; www.alltommat.se/recept/anka-med-k%C3%B6rsb%C3%A4rss%C3%A5s-4461/ .

Porchez - det är verkligen guld att få hjälp med barnen från far- och morföräldrar, så det är vi verkligen tacksamma för. Det är svårt att visa dem hur tacksamma vi är, men vi delade ut schyssta övernattningspaket med gourmetmat i julklapp, så vi hoppas att de förstår.

• MuffinsTönt

Ah, nu känner jag mig som människa igen. Har ätit en tallrik musli med filmjölk och dricker nu blåbärsdryck. Hatar att gå in i Ica med kurrande mage. Det enda jag såg var chips, bullar, pizza och glass. Det sista var verkligen svårt att motstå.

Nu ska jag smälta maten och sen sova. Imorgon är det dags för tvättstugan kl 8.00. Har sån lust att gå ner och flytta fram den ett pass. Det orkar jag inte med...

• fru AM

Godmorgon!
    Dagens dilemma: är bjuden på tjejmiddag. Jättetrevligt. MEN jag såg i maillistan att även makens exfru är bjuden. Relationen är lite isig/tigande (från hennes sida)/dåligt samvete (från min sida). Hur gör jag? Till saken hör att tjejmiddagen är precis den dagen som jag hade tänkt åka och hälsa på min nyupptäckta bonusfarfar - fast inga biljetter är bokade och han är inte upplyst om just det datumet.

• Vännerfan

Ser att Grynet inte kommit än. Då gissar jag på kille eftersom de sa till oss på förlossningen att det ofta är de som dröjer!

Håller med om att helg numera är jobbigare än vardag. Var hur trött som helst igår. Då hade ändå maken överraskat mig med att ha skaffat barnvakt en stor del av helgen. Så vi kunde både gå på bio, gå ut och äta och ha tid för oss själva och lite boande. Har kapat till och oljat några hyllor i köket och har fått hjälp med att få ner en stor tall på baksidan. Filmen vi såg var Avatar. Det var ju verkligen en bio-film! Fick stå upp en stund när jag fick ont i ryggen (hade platserna uppe i ena hörnet), men annars gick det bra. Fast jag hade ont igår och har ont idag också, så helt smart var det ju inte. Men själen fick iaf sitt!

MSW, Spännande med syskonförsök! Då vet vi när vi ska hålla tummarna!

Vickan, När du ändå har tid för att slösurfa: Du ska inte kolla om det finns någon tråd för mammor i din håla? Alla på fl är inte galningar... *talar av erfarenhet* Din mammaledighet blir nog mycket roligare om du har några att umgås med och några vuxna att prata med. Man kan ju tröttna rätt fort på att snacka med en 2-månaders hela dagarna... Häng med de på någon träff rätt fort så behver du ju inte lägga så mycket tid på det. Så gjorde jag. Kände att jag inte orkade ha ytterligare ett gäng att chatta med utan hängde bara med när de skulle träffas för att på så sätt bilda mig en uppfattning. Och lärde känna flera som jag nu kan träffa när jag är hemma.

I fredags hos bm sa hon att min mage är väldigt "värkberedd" och sa att om jag anstränger mig väldigt fyskiskt kan jag ev sätta igång det. Så jag tar det väldigt lugnt, då jag inte känner någon brådska att den ska komma ut.

Såg att ni pratat böcker. Jag har precis bestämt mig för att sluta lyssna på "Snabba cash". Tycker inte den ger mig nåt. Missar jag verkligen nåt? Näst på tur står faktiskt "Flyga drake" som ni också diskuterat.

Nu ska vi ge oss iväg till dagis! Ha en bra dag alla!

• Vännerfan

AM, Oj, jag hade nog inte gått tror jag. Ev. löser det sig kanske ändå då hon ser att du är bjuden och själv väljer att inte komma. Men då jag hade känt att det var jag som gjort fel i förhållande till henne hade jag nog klivit åt sidan i detta läget. Och du verkar ju samtidigt ha andra planer för dagen att se fram emot.

• _koko_

*migrän*

Som tur är funkar värktabletten hyfsat, så nu kan jag iaf sitta upp i ett ljust rum (även om jag fortfarande helst skulle VILJA ligga ner i mörker...). Men det SKA släppa, för jag ska sitta på altanen och njuta av solen idag!!! Tur att det inte hände förra veckan iaf, nu har jag ju bara ett barn att ta hand om.

Ser att liten fortfarande var hemma igårkväll iaf.

Vänner - Bjuder på två undantag då: Både conny och Lillebror kom ca en vecka för BF. Min granne fick ett likadant besked som du med deras första barn, när hon sen gick över nästan två veckor var hon rätt sur...

snaily - nu är jag sugen på både stuvade makaroner och renskav, synd att de inte passar ihop så bra.

msw - Härligt med beslut även om det såklart kan kännas nervöst också, det är ju trots allt omvälvande även med syskon!

AM - Håller med vänner.

Nu bäst att ta upp gnällig lillebror från gåstolen! Han är en morgonpigg rackare och tycker nog det är dags att ta en tupplur igen nu.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge