• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Liten med Mindre

FruLlan - mollipect är slemlösande. Vanligen får man den nog till hosta. Jag fick min vid bihåleinflammation, och säkert lite förebyggande mot hosta efter som jag sa till doktorn att jag inte skulle orka hosta med min mage efter 2 veckors snytande.

Tyvärr finns den inte i barnsmaklig version. I varje fall fick inte vi sån, och inte fanns det när jag var liten heller. Men en chokladboll efteråt gjorde susen på min tid.

Skönt att barnen börjat krya på sig här o var.

Vi hade svärfar med fru på eftermiddagsfika, och Mindre imponerade grymt med att kunna både farfars namn och var han bor. Tyvärr sover vår tjej sällan middag på helgen, så det är ganska sega eftermiddagar. Vet inte om vi tröttar ut henne för dåligt på fm, eller om hon föredrar dagmammans sovstund i vagnen.

Fortfarande bara ont i magen av fötter o armbågar som putar på fel ställen. Och för lite sömn jag med... kanske för många scones och sockerkaka hjälper till.

Fotograf - har vi inte varit till alls. Kanske lite trist. Vi har faktistk inga bilder uppe på Mindre hemma, förutom en dagmammabild med alla barn vi ställde upp när hon var sjuk så mycket. Lite pinsamt.

FruE - hoppas kroppen håller sig i schack!
    Trevlig kväll! Vi får väl dega på soffan idag med.

• viktualia

Liten - kan kontra med att maken och jag inte hade nån bild från vårt bröllop framme förrän vi ärvde bilden vi hade gett min mormor... också pinsamt... eller så säger det något om hur dåliga fotomänniskor vi är!!!!

• Parnassia

Konstaterar bara kort att vi förmodligen är konstiga i den här familjen. Vi tycker Mollipect är i princip gott och inte heller E protesterar... Så olika man kan tycka.

Bra att du visar dig här Liten så att vi slipper undra.

• snaily

Hej tråden! Tittar in lite snabbt.

Liten
    Undrar om Grynet vill ha internationella kvinnodagen som födelsedag??

Jag är slut som människa efter dagens strapatser, och Korven är slut som korv tror jag! Fem och en halv timme skidåkning i djuuuup lössnö. (I och för sig inklusive två fikapauser.) Hundträningen gick ut på att låta kompisens fågelhund leta fåglar (ripor). Sjukt jobbigt för hundarna i lössnön, och sjukt jobbigt för oss också, snart dags att däcka i sängen innan vi ger oss ut på fjället igen imorgon. Men trots den jobbiga lössnön var det en otroligt härlig dag med vindstilla och strålande sol - fjällen när de är som bäst!

Bra att kompisen är här och distraherar mig från enbart ivf-relaterade tankar. Jag känner inte mycket i magen den här gången, lite aladåbvarning är det dock här också. Hoppas min förvirrade doktor hör av sig imorgon och ger mig en ny tid för undersökning på måndag, det var i alla fall vad Falun tyckte skulle göras efter att ha sett mitt senaste blodprov.

• passionsblomman

*vinkar till tråden, särskilt till Liten*

Vi har varit på handboll i Växjö och kom just hem. Det är också en bra sysselsättning för att skingra tankarna.

Igår var jag så låg att tårarna kom sådär liksom helt av sig själva lite här och där utan att gå att hejda och livet kändes bara FÖR jobbigt att ens vara med om. Och man måste ju vara med, ifall man inte vill dö, och DÖ det vill man ju absolut inte. Det är ju leva och ha det bra man vill....Usch, jag orkar inte med mig själv när jag blir sådär kraft-och hopp-lös.

Nu är det bättre. Fast jag har huvudvärk för tredje natten/morgonen i rad och sprayen sviiiiider rejält i näsan. Jag känner mig liksom alldeles flådd därinne. Som att den är jättestark. Men jag har ju känslig hud och känsliga slemhinnor annars med, så det kanske är därför.
    Bara det funkar till slut tar jag vad sviiiid som helst.

• Liten med Mindre

En kväll till ända i väntans tider... I brist på bättre blev det ett återseende av Bourne ultimatum. hur kan tv ha så uselt utbud egentligen???

Gjorde mig slutligt bekväm i en av makens jättetröjor och ett par gamla pyjamasbyxor - äntligen något som inte satt åt. Måste ju offra lite tid att tvätta de 2 par trosor och 1 par mysbyxor jag står ut att ha på mig. Undras om man kan åka till förlossningen i pyjamabyxor? Fast vem bryr sig när det är dags???

Snaily - det låter sjukt härligt och jobbigt med din dag på fjället.

PB - kramisar från en lågis till en annan. Känner mig oxå gråtig ikväll - tror i och för sig mycket beror på trötthet, och oformlighet.

Dags att läsa lite Cathy och vältra mig i säng.

• MSW

Godkväll!

Snaily: Det är juh bra, både med distraktion och att det är aladåbvarning, då händer juh något i magen iaf! Har du fått provsvaret alltså? Och om de tyckte doktorn skulle höra av sig så var det inte heller helt bra då eller?

Ea: Verkar juh bra med fart på dina ägg!

PB: Visst började du med spray innan du började få ont i huvudet? Tror du det har med det att göra? Eller har du sluppit det mer sedan?

Beklagar alla dödsfall!

Annars kommer jag inte ihåg mer jag tänkt kommentera! Har suttit och skrivit lite på uppgiften om praktiken ikväll! Någon annan kväll orkar/hinner jag juh inte känns det som.. Har också varit nära att gå med på facebook, men sköt det på framtiden! Egentligen "vågar jag vägra facebook".. Men jaja, ikväll blir det inte iaf!
    Måste bara säga en rolig sak A gjorde härom dagen! Sa till maken att jag trodde att om A var på rätt humör skulle han kunna försöka härma varenda ord. Då sa maken "A kan du säga elefantsnabel?" Varpå A pekar ner på sin snopp! Ligger det i generna eller att tycka det är viktigt?

Nu börjar sängen ropa på mig så smått!

Godnatt!

• passionsblomman

Halåååå Minst, nu får du ta och göra en liten spurt här! mamam har ingen lust att vänta längre, pappa är frisk nog och nu kan du ta och dra igång ankomsten!

*kramar tacksamt om Liten tillbaka*

• MuffinsTönt

Hejsan!

Lappis
    Din make är verkligen galen, träna kl TIO på en lördag.

Liten
    Inget på G ännu?

Mollipect går fet bort här hemma. Vi får biverkningen som gör att man inte kan sova. Det är ju ngt man vill när man är sjuk (och även när man inte är sjuk också förstås). Cocillana etyfin är det som gäller.

Själv har jag en ganska ok dag på jobbet. Min mamma,moster + 2 kusin kom förbi och åt lite mat. De diskuterade en resa till sthlm under påskhelgen. Jag insåg att de har inte räknat med mig på den resan. De "antog" att jag skulle va hemma och jobba istället. Jaha, varför kan de inte "anta" att jag vill ha ledig istället? *skakar på huvet*

• viktualia

Liten - *skickar genast över lite gravidkläder som jag inte använder längre* Vad tror du om en grå plyschmysdress tex?!? Inte för att nån brydde sig, men själv åkte jag till förlossningen i jeans.. men så är jag svårartad motståndare till allt vad mysbyxor heter... jopp, jag äger några par men det ska till MYCKET för att man ska få se mig i sånt... ehum... Vi har alla våra dumheter för oss.. hm...

Ego - är på STRÅLANDE humör efter min första alkoholkonsumtion sedan midsommar! Ett glas ljuvligt rött vin slank ner tillsammans med middagen och lyckan är klart större än innan! GOTT med vin!

Nu har vi överlevt svenssonprojektet att titta på Andra chansen... vet inte vad jag ska tycka... så istället är det sovdags.. imorgon blir det TV lite lagom tidigt... Vasaloppet!!! *me like* Och Parnassia - vår galna kompis med initialerna EG kör även i år... *heja heja*

Dags att natta ett skikande småtroll.. och dags att lägga ännu en tröja i tvätten - jag läcker som ett såll... sådana där amningsinlägg till trots.. *fniss*

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge