• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

Jag ska åka till Växjö på Handbollsmatch med son och sambo. Eftersom min pappa bor där ska han såklart komma och hejja också och vi lär väl äta något ihop efteråt innan hemfärd så vi får ses lite extra.

Annars blir det nog väldigt lugnt. Jag går och hoppas att den förbaskade huvudvärken ska utebli inatt så jag får känna mig pigg. Just nu är allt rätt mosigt efter två dagar rejäl slkallebank natt/morgon. Så jag vågar inte dricka ngt vin.

• viktualia

Solen strålar även i Vickans håla... men jag ids inte gå ut trots att maken tagit sig hem från jobbet nu. Trollet med röstresurserna ligger just nu och sover i pappas famn.

Helgplanerna är noll och inga.. mer än att det blir god middag med VIN imorgon... Kyckling med bacon och gurka ska testas www.alltommat.se/recept/kycklingfil-med-bacon-och-stekt-gurka-6235/

Men med den här takten på tillvaron får vi nog snart åka på helgresa... Planen var att Trollets första långa resa skulle vara i påsk, men undrar just om jag står ut med att vänta så länge.. dit är det ju en månad...

• Lapinette

Har nu en himla massans dadlar i kylskåpet. Funderar på att linda in de i bacon och steka till fördrinken (champagnen) imorgon. Hmmm... sen blir det en repris på vaniljmousseefterrätten .

• _koko_

Jag har vänt styret på vår vagn så jag fått de stora hjulen fram(Teutonia Mistral S) några gånger när det varit jättemycket snö och några gånger när jag kört på grusväg, men jag skulle inte välja bort en vagn bara för att den saknar den funktionen!

Var ute med barnen i förmiddags, och vilket vackert väder!!! Alldeles krispig snö och strålande sol vilket fick mig att tänka på många ljuvliga dagar i skidbacken. *Längtar*

snaily - Då har de nog koll på dig. Tror inte BT tillåter att jag skriker så högt som jag skulle vilja till dina ägg...

Nu vaknade conny!

• Ore

Snorkis: Vintervädret och all snömodd till trots så har jag hittills inte behövt vända styret (har dock låst framhjulen några gånger), så jag tror inte jag skulle sakna det så jättemycket. Men jag har ju velat ha den funktionen, ifall om att tävlingsplatser på halvvåta leråkrar annars skulle stoppa vagnen Skulle dock aldrig vilja vara utan de svängbara framhjulen, min syster och hennes sambo har pga ekonomi valt att köpa en begagnad vagn med fyra fasta hjul, men de har dragit i min och ååhh:at om hur praktisk och svängbar den verkar vara.

FruE: Jisses, vilken värphöna du verkar vara!

Vickan, Lappis: Era recept låter riktigt mumsiga!

Liten: Åhh, hoppas att Grynet kommer snart (skaka rumpa borde sätta fart på det hela!)

Har inte heller några helgplaner, direkt. Kanske att jag och lillkillen kan komma iväg och kolla på kakel, för tolfte gången eller så (beslutsångest, jag??? )

• BrudSommar2006

September, vi har stora hjul fram också, undrar om det är därför jag inte behövt låsa dem.

Lapinette, vad roligt med alla era middagar!

Vickan, oj, minns inte när jag drack en drink senast, än mindre blandade en, är glad att det nu kan bli ett glas vin då och då!

Liten, i helgen smäller det!

• Lapinette

BS - har faktiskt haft ooootroligt lite middagar hemma i vinter då vi hela tiden har varit bortbjudna istället . Den enda problemet just nu är att jag inte har en aning om hur och när vi ska hinna bjuda igen.

• BrudSommar2006

Vi ska äta middag hos mina föräldrar imorgon, typ de enda vi vågar träffa just nu. Annars ska vi väl vara hemma med sjuka barn...

Hittade tacos i skåpet så det får det bli till middag, tur att datumet inte gått ut för de har legat sedan jag blev gravid och illamående!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge