• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia

Liten - spännande med bfdag och hoppas att ankomsten blir lagom skonsam. Själv har jag fortfarande inte kommit över hur ont och segt det var... så jag ryser mest vid tanken på förlossning...

Snorkis - spännande med vagnköp... själv är jag bra nyfiken på vad jag kommer tycka när vår anländer. En grej som vi undersökte noga var om vagnen gick in på längden i bakluckan på bilen. Att man kan få in vagnen på bredden var ingen skräll, men då får man ju inte med sig något annat.. åtminstone inte i vår V50. Alltså undersökte vi vilka vagnar som gick in på längden (dvs med vagnens ena kortända mot bakluckan). Och smidigt nog råkade vi ha lite byggvaror i bilen just då när vi testade, så det blev liksom test i skarpt läge.

• Tinga

Fast på de flesta vagnar kan man väl låsa framhjulen om det behövs? Iallafall kan man det både på vår Urban Jungle och Teutonia. Då kan man ju få fördelarna både med fasta och svängbara hjul i en lösning. Svängbara hjul finns ju i både små och stora storlekar, beroende på vilken vagn man väljer.

• Lapinette

Tinga - ja han (och även jag numera) ser vin som en måltidsdryck.

• Lapinette

Sorry - kan inte ge någon input på vagnar.

• MuffinsTönt

Hej allihopa!

BS
    Grattis till utskrivning. Hoppas både I och A kryar på sig supersnabbt.

Liten
    Spännande!!! Jag har kanske missat det men är maken frisk nu?

Lappis
    Vin varje kväll(nästan ) Kvalitetstid enligt mig. Avis!

Ore
    Jag har lite olika tider, speciellt på helger. Men jag har sagt att jag jobbar bara en dag. Men vi är tre som jobbar helg, en åt gången. Det betyder att om jag är ledig två dagar i rad så ät det inte samma sak att en av av dem jobbar två dagar i rad utan de jobbar varsin dag. Det var så förra veckan när jag var på kurs hela helgen. Därför fattar jag inte varför jag måste jobba båda dagarna när de ändå har en dag ledigt enlig ord schema. Suuck! Det suger att jobba med sina släktingar. Man vill inte trampa på någons tå fastän man blir överkörd.

Nu har jag nästan ställt in mig på jobba helg. Inget mer med det. Det jag mest grubblar på är HUR ska jag ta upp detta ämne utan att det blir personangrepp osv. Jag slår vad om att det kommer hända igen om jag inte säger till på ett eller annat sätt.

• Liten med Mindre

September - snylta på lilltjejens mollipect - jag skulle ta mitt för att lösa upp slemmet i näsan förstod jag det som, och för att inte få problem med hosta (hade ingen hosta då). Amimox o mollipect hjälpte mig i alla fall. Men läkaren där jag var avrådde från nässköljning mer än från sprejflaska, kunde visst trycka upp mer bakterier i hålorna. Så jag slutade.

Muffin - maken är frisk med inte på banan psykiskt. Vi har ordinerat honom en tidig eftermiddag idag, med tefatsåkning med Mindre, hämtning av vagn etc.

Vickan - måste ju hålla med om att du fick en oförtjänt seg förlossninge, även om den tog igen tiden på sluttampen.

• viktualia

Liten - tur att Trollet är världens sötaste.. hihihi! idag har jag till och med lyckats klippa naglarna på honom = jag är trött på att bli riven när han ammar...

• BrudSommar2006

Vickan, jag lyckas inte få någon ordning på de rivande små naglarna hur jag än försöker!

Tinga, jag håller med dig vad det gäller svängbara framhjul, hade fasta först till Iris men när man väl känt hur det är med svängbara vill man aldrig mer ha fasta. Då bor jag också i förorten, är inte så mycket i affärer och är ute i skogen hos mina föräldrar mycket. Har aldrig behövt låsa framhjulen fast det knappt gått att ta sig fram här i snön även utan vagn, vår väg plogas inte alls för den är privat. Vändbart styre ser jag inte vitsen med, det går ju som sagt alltid att ta av och sätta sittdelen åt andra hållet så småningom när det behövs, innan dess kan man väl ha ett parasoll så att de inte får solen i ögonen om nu det är ett problem.

• viktualia

Brudsommar - jag var så avancerad att jag både klippte och filade.... har som sagt blivit riven på brösten några gånger för mycket för att det ska vara skoj....

*välkommen hem igen förresten*

• MuffinsTönt

Jag läser just nu "Tusen strålande solar". Fy va hemsk och samtidigt jättebra bok. Den ger mig en konstig känlsa i magen som sitter där hela tiden. Jag vågade inte läsa den förut just pga av det.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge