• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Muffins - visst är den bra! Har du även läst Flyga drake? Jag har både läst och sett filmen.

• MuffinsTönt
    Lapinette skrev 2010-03-05 11:27:39 följande:
    Muffins - visst är den bra! Har du även läst Flyga drake? Jag har både läst och sett filmen.
    Nope, vet inte om jag vågar läsa den om jag blir såhär av denna boken.

Har precis läst ut Hypnotisören. Även den en jättebra bok. Äckligt bra.
  • Lapinette

Antecknar Hypnositören i minnet. Mina senaste böcker har varit deckare och så Nu vill jag sjunga dig milda sånger av Linda Olsson. Satt i planet hem från svärmors säng i julas och grät, grät, grät. Maken fattar inte alls vitsen med att läsa böcker som får en att gråta.

• Lapinette

Försöker minnas vad jag läste för böcker i Thailand. Läser enbart när jag är på semester. Peter Robinson var deckaren och sen var det någon bok som handlade om ett gäng damer som bodde i samma kvarter och en nyinflyttad spådam. Mon dieu, vilket dåligt minne jag har. Svensk författarinna men vem var det?

• MuffinsTönt

Ah. Kajsa Ingemarsson har jag sett mkt av men inte läst. Ville verkligen köpa en hel del böcker men lät bli. Det blir en del kronor o så kan man ju låna. Jag ville köpa 1222 över havet och nån bok om förvunnen flicka.

Förra gången läste jag snabba cash och Aldrig fucka upp. förvånansvärt bra böcker. Och en massa Wallander böcker.

• Lapinette

Wallander är makens favorit. Tror han har läst nästan alla (men då på engelska). Själv har jag läst alla av Elisabeth George. Det går åt många pocketböcker på våra resor. Så skönt att läsa när man sitter på en lång trist flygning.

Aldrig fucka upp ligger hemmma och väntar.

• passionsblomman

Hallå alla!

Välkommen hem AM!

Välkommen UT snart lilla Minst! Hejja hejja!

Välkommen hem Astrid också!

är det någon jag glömt välkomna...

• start september

Tack för tipset Liten om att inte skölja. Det är lustigt med läkare, två st har sagt till mig att skölja, fast den ena trodde bara det var virus. Efter att ha fått hög feber och inte kommit ur sängen gick till en annan som gav antibiotika.

Får se om jag tar lite Mollipect sen också.

Jag röstar också för svängbara framhjul som går att låsa.

• Tinga

Jag älskar också att läsa! Mitt rekord är 11 böcker på 19 dagars semester.

Både Tusen strålande solar och Flyga drake var jättebra, om än obehagliga med tanke på t ex kvinnosynen, tyckte jag. Hypnotisören ligger på mitt natduksbord och även Nattfåk av Johan Theorin. Har ett uppdämt läsbehov nu, efter att inte ha hunnit läsa någonting under OS.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge