• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • porchez

just det skulle precis fråga dig muffins, vad jobbar du med? du behöver inte ange exakt kanske men hinta om vilken bransch?

• porchez

anledningen till att jag skrev det där om smset, men som jag glömde att skriva var att jag skrattade gott åt frullans pippa förslag till maken. och drog paralleller, då jag kunde se den här killen besvikna min när jag tackade nej till "filmen" ikväll

• passionsblomman

Porchez, jag var förut livrädd för att köra bil. Så började första vändan av det där bilförarprogrammet. Jag tittade på min sambo och sa" och du undrar vad jag är rädd för när det gäller bilkörning!!!"

Jag tvivlade iofs på min egen förmåga också, men tveklöst läskigast är ju att man ska hinna uppmärksamma och akta sig för alla ANDRA galningar som är därute. Helt livsfarligt!

• snaily

Puss och kram till Muggles och alla andra som haft en tung dag!

Koko m fl
    Dosen behövde inte höjas tyckte doktorn, för det fanns ändå en del blåsor där (tror han räknade till 10 men så många såg inte jag?!), bara det att de var små och ojämnstora. Men skulle tro att dosen höjs om blodprovssvaret visar på för lågt estradiolvärde. Får höra imorgon.
    Koko - du får skrika lite högre om mina ägg ska höra dig ända hit!

Får plötsligt påkommet besök i helgen - en kompis kommer imorgon och vill att jag hänger med henne och tränar hund på fjället på lördag - får se om Korven kan hänga med eller ej, jag tror han bara försvinner ner i all snö!

• Snorkfröken77

Tack för alla grattis till lyckat UL, ni är för rara *karamar om alla*

Vickan - Grattis till trollets personnummer!

Muggles - *kraaaaaaaaaaaaaaaaam*

Nenne - Grattis till första buffen

koko - Just, ja Grattis i efterskott

Frullan - Vad skönt att det börjar ordna sig för dig! Jag blev så ledsen när jag läste om kissen, kan precis känna igen mig. Vår äldsta kisse skaffade jag när jag var själv och singel och vi har alltid varit supertighta, mitt hjärta kommer brista den dagen han lämnar mig. När vi var i Paris för flera år sen blev han dålig (såklart!) och hamnade på Strömsholm och veterinärerna trodde att han skulle dö, jag har aldrig varit så ledsen och hysterisk i hela mitt liv, att inte få vara med honom då var vidrigt! Som tur var gick allt bra, men som sagt var du har min fulla förståelse! *kramar*

Snaily - Jag tror du kommer få massor med superfina ägg! *håller alla tummarna* När är det plockdags?

Ego - Vi har kollat på vagn idag, det gick ganska enkelt och bestämma sig (oväntat) så imorgon slår vi till och beställer och lägger handpenning, vi ska nog kolla ut babayskydd då också så det är fixat, sen är det bara att hämta ut det strax innan BF (och betala den nätta summman...), supersmidigt!

• Parnassia

Tack FruLlan! Dagens slut fick sig ett par skratt iaf!
    "fösvinnut" och "men gosa kan _vin_ jöööööö"

God natt allihop!
    *sjunger* "Imorgon är en annan dag" (dessutom fredag)
    En bättre dag förhoppningsvis.

Kram!

• Tinga

Muggles - Det är helt OK att vara deppig och må kass här i tråden, så den enda anledningen för dig att dra dig undan är för att du själv vill det. Fast jag hoppas ju att du snart ska få må bra igen. Många varma kramar!

• start september

Kram till alla som behöver. Skitdag även här en förkylning som gått över styr och nu behövs det antibiotika för nästan alla bihålor var inflammerade. Jag har väldigt svårt att tro att månadens försök har tagis sig, sjukdom och antibiotika och massor av värktabletter är inget vinnande recept.

Extra stor kram till Muggles och till RS-drabbade.

• MuffinsTönt

Japp, restaurang var rätt gissat! En liten take-away i "förorten".

Jag är så sugen på vin plötsligt. Gå på middag och dricka vin, eller varför inte after work... Får se om nån vill hänga med imorrn. Nackdelen med familjetyper är ju att de ska ha fredagsmys. Pfff,va är det?!?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge