• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia

Parnassia - i väskan som min TENS-apparat låg, fanns det instruktionsteckningar på var man skulle sätta elektroderna. Det fanns olika varianter beroende på var det gör mest ont. Viktigt var att inte korsa sladdarna, för det kan bli dåligt för barnet.

Annars fanns det tre ställen att sätta elektoderna på. En på ryggen - typ långt ner i korsryggen. Och två på framsidan av magen.. har för mig... den ena varianten var att sätta dem vid ljumskarna har jag för mig. Men den andra minns jag inte.. Ore kanske har bättre info...

• Ore

Parnassia: Jag använde bara dem på ryggen, och de satt ca 2 centimeter ut från ryggraden, rakt "lodrätt", i svanken...

Vickan: Hmm. Min lillkille har ju aldrig varit särskilt skrikig och gnällig av sig, så jag hade nog chansat på att åka om jag verkligen ville. Är du hemma missar du det ju garanterat. Åker du dit så finns ju risken att du måste gå ut med en skrikig bebis, men du kan ju också ha tur att han sover... Fast det är ju bra om du har en vagn han kan vara i, som i möjligaste mån skyddar honom från folk och deras baciller. Sedan är det väl också bäst att reservera sig för dagsform, åkväder och liknande... Man vet ju aldrig hur det funkar just den dagen.

• Parnassia

Vickan - hur menar du med att "korsa sladdarna"?

Jag får nog ringa BM och sjukgymnasten igen. Hon måste ju reda ut detta och kanske beställa en annan apparat tom, det finns visst en som heter "femina" också, det låter ju som min "målgrupp".

• viktualia

Parnassia - hm... japp jag kan bestämma mig i sista sekund... och det är klart.. hm... helt enkelt är det inte att fly lite diskret.. hm... Trollet och jag kommer att väcka viss uppståndelse.. tjaaa.. mycket å ena och å andra sidan... grubblar lite över min fostersyrra som tog med sin 20 dagar gamla son till makens och mitt bröllop.. men å andra sidan var vårt bröllop lite mer "tvingande" än fd kollegans disp... hm...

• Parnassia

Tack för letandet! De sidorna hade jag också hittat.
    Slutsats: Jag får ringa igen.
    *morr* (på sjukgymnasten alltså)

• viktualia
    Parnassia skrev 2010-03-04 11:39:10 följande:
    Vickan - hur menar du med att "korsa sladdarna"?Jag får nog ringa BM och sjukgymnasten igen. Hon måste ju reda ut detta och kanske beställa en annan apparat tom, det finns visst en som heter "femina" också, det låter ju som min "målgrupp".
    Men det är nog bäst att kolla med BM/sjukgymnasten igen...

Korsa sladdarna - man får inte dra sladdarna tvärs över magen för då riskerar strömmen att störa barnet... Hm.. otroligt lurigt att förklara i text... det fåniga är att jag lämnade tillbaka min TENS-apparat IGÅR.... hade jag haft kvar den hade jag kunnat scanna in bilderna och maila över.. hm.. jaja.. prata med proffsen istället för förvirrade Vickan.. jag kan heja på i alla fall!!
  • Parnassia

Kommer ni ihåg vad era manicker hette?

• viktualia

Parnassia - nopp! ingen aning.. en grå liten väska låg den i...

Parnassia igen - Trollet tackar och bugar och ser framemot BAMSEportioner med mat!!!! *du är gullig du* KRAAAAM!

OCH idag har Trollet fått personnummer! Tänk, nu finns han på riktigt... *fnissar*

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge