• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Liten - du menar mitt osportliga sportlov ! Jag som var så på g och hade tänkt att trigga upp träningen ytterligare i veckan .

Iiiiiii... vad spännande! Så nära ... idag eller i helgen!!!

• nennesjuttioåtta

mugglan
    du är ursäktad för länge sen! Men det blev ju sån hets att alla skulle skriva att det minsann inte var så njutbart jajämt och ständigt. Så det kändes som jag inte riktigt blev förstådd...

anywäj

Fru E
    jag fick med mig en gul liten plastburk för nålar och kanyler från apoteket. Den "låser" man sen när man fyllt den och sås tår det varningstext på den så ingen sticker sig sen. Fråga på apoteket så får du en!

Ja, plopp... vill känna igen! Trodde det skulle plurra mer eller fladdra men det har jag inte känt alls så jag trodde inte det skulle komma än på ett tag.

• viktualia

FruLlis - jag kommer SÅÅÅ gärna till ditt vardagsrum och dig och ger dig en STOR kram... men som BS konstaterar så är det väl inte läge att åka till civilisationen just nu....

.. själv har jag ett delikat problem. Nästa fredag händer en grej på mitt gamla jobb som jag gärna vill vara med på. En av mina goaste kollegor från den tiden disputerar. Jag grubblar SÅÅÅÅ över om jag vågar utsätta Trollet för detta. Det handlar om att först sitta i en föreläsningssal i knappt två timmar och sedan mingelluncha med runt 20 pers. Trollet kommer vara 22 dagar gammal då... Hur skulle ni ha gjort?!?

• nennesjuttioåtta

Frullan
    jag gick in i v 18 idag!
    Usch, det där RS-viruset verkar inte roligt alls. Krya på sig, Roffe!!!

Liten
    ooh passar på att önska LYCKA TILL!!!!

• Parnassia

Nenne - underbart med ett plopp! Jag tror också att du kommer känna mer snart, framför allt på kvällen när du lagt dig i sängen och tror att du ska sova. Då kommer ett nytt plopp och du blir klarvaken och det kommer ta minst 30 min innan du kan somna om. *siar i kristallkulan*

Liten - spännande att det är så nära nu! Du rapporterar väl minsta lilla känning? Och du har väl någons mobilnummer så att du kan SMS:a iaf? Kram och lycka till!

BS - läskigt med Astrids RS, att andas adrenalin låter allvarligt i mina öron. Skönt att det verkar bättre dock och hoppas att även magen blir bättre snart!

Cicci - låter som en jobbig tid. Du tar väl hand om dig själv mitt i alltihop också? Beklagar dödsfallet, hoppas att ni kommit till rätta med dagis och hoppas att skruttans ätning tar sig snart.

• Tinga

Parnassia - hur har det gått med de där sammandragningarna du drabbades av runt v. 25 i graviditeten?

• nennesjuttioåtta

Parnassia

Hur känns det själv?!?! Nära eller långt borta? Jag har slut på batteriet i min kristallkula...

• Parnassia

Tinga - Den värken jag hade då har gått över, det var mer molande värk än det som känns nu när sammandragningarna kommer. Så jag har nog bestämt mig för att det var någon form av växtvärk i livmoder och ligament. Tackar som frågar! Men det är ändå svårt att sätta fingret på hur det gjorde ont då. Men som sagt jag oroar mig inte för det nu.

Nenne - Det känns inte mycket som att det är någon förlossning på G iaf. Mest tungt, andfått, långt till golvet (tur E är duktig på att hjälpa mig när jag tappar saker) och sen gör det ont upp mot revbenen när korven spjärnar där. Annars mår jag fint, bättre än med E tycker jag! Korvens ankomst känns både nära och långt borta samtidigt. Overkligt på nåt sätt. Att _jag_, lilla jag, ska bli tvåbarnsmamma! Knäppt...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge