• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

Vickan, ja vagnen blir nog ett lyft så här i vårtider som närmar sig. Det är något särskilt att promenera i fågelkvitter. (förutsatt att man skippar hårdrock i lurar då under tiden )
    Låt bli att beundra mig förresten det är jag helt oförtjänt av vad jag kan se.

Nenne, en stormhatt

• passionsblomman

Nu hakade först hela BT upp sig en lång stund, sedan fick jag svara på någon undersökning. Har ni gjort det också?

Vad skrev ni på vad som skulle göra forumet bättre? jag skrev att jag vill ha kursiv stil så man vet när man betonar och när man skriker. och att jag vill ha fler smileysar, en som rodnar, en som gråter -med tårar- och en som är rädd tillexempel. Och att sökfunktionen suger, bland annat.

• viktualia

Passionsblomman - japp jag har också svarat på den där undersökningen.. men ATTANS bananer.. jag glömde att klaga på sökfunktionen... klantigt av mig!! Jag efterlyste däremot bättre mobilinloggning..

• viktualia
    passionsblomman skrev 2010-03-03 15:57:22 följande:
    Hahaha, logga in med mobilen har jag aldrig ens försökt. Det går nog inte med min telefon tror jag.
    för pendlare som jag är det ett rätt bra sätt att fördriva dötid... läsa ikapp tråden på vägen hem alltså..
  • Lapinette

Jag hoppar hela tiden över den där undersökningen.

BS - stor kram till dig och lilla, stackars Astrid!

• BrudSommar2006

Ikapp! Fast nu måste vi byta bajsblöja igen.

Crimson här också.

FruLLan, vilka byxor som helst från typ Babyland borde väl duga?

Jo, nu när den värsta febern släppt börjar hon pigga på sig men vägning igen imorgon.

• BrudSommar2006

Vad det gäller njuta av bebistiden så försöker jag men det går sådär. Astrid är aldrig nöjd när hon är vaken och jag kan inte lägga henne ifrån mig. Det är extra knepigt när jag har både Iris och Astrid hemma själv och måste lägga ifrån mig en skrikande Astrid hela tiden. Nu verkar det dessutom som att jag får ha Iris hemma på obestämd tid för nu går det maginfluensa på dagis och det kan vi inte riskera just nu.

Anledningen till att vi är hemma på permission är för övrigt att de är så fullbelagda att de skickar runt läkare för att kolla vilka som kan skickas hem tillfälligt. Jaja, vi sover ju bättre hemma och jag är inte orolig för Astrid egentligen så det är bara skönt att få vara hemma.

• Ore

BS: Stackars lilla Astrid, hoppas att hon kryar på sig... *noterar att jag inte ska gräma mig över att snön håller oss inne*

Har helt övergett tankarna på egen majsgröt till lillkillen nu, det verkar som att den köpta gröten faktiskt är mycket bättre ur näringssynpunkt... Och klarar andra bebisars magar av den, så gör nog min lillkille det också

Laga mat i vattenkokare - que??? Allvarligt, en kastrull är myyyycket lättare att diska... Fast jag har hört det förr, snabbmakaroner i vattenkokaren och fiskpinnar i brödrosten

Tinga: Får kolla om det funkar att springa med min vagn då, eller om man kan hitta en begagnad babyjogger eller så.

Har snusat på yttepyttebebis idag, några dagar yngre än trollet. Åh vad miniliten, och nästan viktlös i jämförelse med lillkillen. Annars var de rätt så lika (kusiner)

• porchez

Stor Kram till dig BS, hoppas lilla Astrid kryar på sig snart.

känns som det varit lugnt här inne idag, men kan bero på att jag var inne en sväng från jobbet idag, har haft jätte lite att göra, ovant då det har gått i ett sen tidigt i höstas :-O

ska nu gå in på Crimson och kolla, det verkar vara en favorit.

PB tråkig start på dagen, aldrig kul att bråka, men skönt att det löst sig... Själv har jag ett hemskt morgonhumör, det är nog ända ggn jag tycker det är skönt att bo själv, på vardagsmorgonen! I min familj när jag var liten, sa vi endast godmorgon och hej då, då hela familjen hade lika dåligt morgonhumör, så vi visste att det var lugnast så

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge