• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

passionsblomman - skönt att ni är sams och usch, för att skiljas osams. Hatar det och tack och lov så inträffar det väääääääääldigt sällan!

• passionsblomman

Usch! Om min tjurskalliga och långsinta sambo fick bestämma skulle det både skiljas osams och dessutom aldrig redas ut ett skit. PLUS att man gärna får spara gamla mögliga oförrätter och dra upp dem igen åratal senare. I hans föräldrahem är det så mycket skit under mattorna så man kan ju råka få ett brott på lårbenshalsen i bara farten.

Fast han är bättre på en sak än mig: att kunna börja skratta åt sig själv och sina dumheter mitt i allt. Det och min utredande natur har väl räddat oss antar jag.

Förresten kan jag meddela er att om ni tror att NI har ett tynande och sparamt sexliv å har ni fel. Jag skulle tycka vi hade kommit tillbaka på banan väldigt bra om vi hade det som er Nenne och Lappis.

Fast för oss har det varit uselt längre än det var bra. Den där depressionen, min graviditett och en liten stuga med sonen i samma rum ända tills för några månader sedan har inte varit bra alls. Inte sambons nattarbete heller. Och inte pinkandet på stickorna och inte inseminarierna och inte väntan på IVF heller.

*funderar på vad för huvudbonad som skulle göra det för mig*

• Lapinette

Kanske ens stjärngossestrut på maken?!

• passionsblomman

Ja, eller kanske en sådan där virkad OS-mössa.
    Lapinette skrev 2010-03-03 14:43:57 följande:
    Kanske ens stjärngossestrut på maken?!
  • viktualia

pling!

här har vi gått igenom några misslyckade blöjbyten... ehum.. himmel vilken tur att vi har egen tvättmaskin... lillbus gillar det som alla gillar - kissar i det fria snarare än instängd i blöja.. ehum. Och ibland klarar hans föräldrar att parera detta, ibland inte....

en eftermiddagslur har vi klarat av också. *najs*

Och i Njut-diskussionen så måste jag säga att jag beundrar dig Passionsblomman!! Heja! Själv satsar jag på mindre frustration när vagnen kommer och Trollets och mina frihetsgrader ökar!!!

• BrudSommar2006

Jag är på sidan 548 än så länge.

Vi är hemma på permission tills imorgon, jippi! Fast som läkaren sade - håll era barn hemma. De har aldrig sett en värre RS-epidemi än just nu, alla sjukhus i Stockholm har fyllt sina platser och man får skicka bebisar till Eskilstuna. Tre småsyskon på Iris dagis varav vi var ett av dem låg inne samtidigt nu. Även nyfödda utan storasyskon kom in vilket tydligen inte var lika vanligt i så stor utsträckning och man tror att det beror på att mammor ses och fikar mer nu än förr.

Astrid är äntligen på bättringsvägen efter att ha andats adrenalin i mask var tredje timme, lungröntgats och fått antibiotika mot lunginflammation och fått ett par påsar blod för att få upp det redan sedan födseln dåliga blodvärdet. Nu är problemet att hon åkt på diarré, osäkert varför än så länge, och går ner i vikt.

• viktualia

Brudsommar - hu vad jobbigt det låter men skönt att Astrid är på bättringsvägen!! *skickar mängder av strykekramar*

• nennesjuttioåtta

BS
    oj! Krya på dig Astrid!!!!!

• passionsblomman

Åh BS vad gräsligt och skitläskigt med RS och stackars lilla Astrid! Vilken himla tur att det är på bättringsvägen! jag har oroat mig för er!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge