• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Fru FruLLan

Liten
    Vin om några veckor är noterat

• viktualia

FruLlis - varsågod! Och det är klart att Trollet är söt! Och STOOOOOOOOOOOR kram tillbaka!!!!

• Frejis

Brudsommar - har missat helt att lila Astrid och du har varit inlagda för RS. Fy vad jobbigt! Stor kram!

Säger som Frullan - njut-av-bebis-diskussionen bör tas över ett (helst flera) glas vin. Bra tänkt och sagt!

Bumsis verkar fö ha en timer inbyggd, hon åt halv åtta, sov i några minuter och skulle ha mat halv nio (hennes heliga tid för kvällsmat). Nu är hon pigg - IGEN!

• FruCicci

Så tittar jag in med... Hej

Instämmer i det mesta jag hunnit läsa....men inte i allt

Vi har haft en jobbig period med dagis (jävla kärringar), magsjuka, och lill-Skorpan som inte har ätit på bra länge, men idag fick vi provsvaren och det var uvi som hon kan ha haft sedan i julas och som kan ha vandrat upp till njurarna!
    Attans vad arg jag är på bvc som hela tiden hävdade att det bara var tänderna och inte urinvägsinfektion!
    Tur att jag konbtaktade vårdcentralen och fick träffa en bra läkare (när jag berättade för bvc att jag hade varit hos läkare just där sa de att vårdcentralens läkare inte har koll och nej nej det är inte uvi...)
    Ska bli små gött att få lämna meddelnade om vad lillan råkat ut för.
    Sen har vi haft dödsfall i familjen med.
    Det har hänt en massa jobbigt faktiskt.

Nåväl, det finns ju de som har det bra mycket värre än jag.

Jag har inte hunnit läsa ikapp, förlåt!

Har haft sms kontakt med BS förra helgen så jag vet att Astrid är dålig och Frullans roffe och lite så där.

Vänner - jag ringer dig!

Hur mår ni alla???

roligt att du börjat jobba frejjan, och att det funkar så bra för dig och er alla 3

Jag vill med ha 3 barn!
    jag tycker det är skit mysigt hela vägen

Vet att alla inte har samma uppgattning om första tiden som jag, vilket är tråkigt. Sen är ju alla olika och har olika behov etc.

Victor är inne i en skön trotsålder nu, men det är faktiskt roligt att försöka vända allt och få det att funka Jäklar vad man besitter talang för en det ena än det andra
    Skorpan kryper i 190 och käkar tidningspapper, grus och allt annat hon kommer åt, går runt bord och stolar och kastar ner allt på golvet när hon väl sitter i sin barnstol... intressant ålder, 9 månader. Sen pratar hon och gafflar på sitt språk, skit kul!

Om det blir brunch hakar gärna jag med lillan.

Ska ev resa iväg ett par dagar, men är nog hemma till söndagen om det blir då.

Lycka till alla ivf are

LITEN hoppas det går fint med förlossningen

Hoppas att Televinken mår bra!

Nu ska jag sova!
    Puss o kram

• viktualia

Frejis - jag är hemskt sugen på vin.. men har nog fastnat lite i min provins ett tag till.. hm... återkommer när jag kan ta mig mot civiliserade trakter....

• viktualia

Cicci - jobbigt med dödsfall och UVI och annat krångel!!!! *kramar om och hoppas att ni rår om varandra*

• BrudSommar2006

FruLLan, vilken otur att ni prickat två usla RS-år med barnen! Vi har inte behövt ha med oss någonting hem för att hjälpa andningen för den är inte något stort problem för Astrid, det är hennes dåliga blodvärden och diarrén som gör att hon går ner i vikt som är problemen nu. Fast nu tycker jag att diarrén verkar börja ge med sig faktiskt och värdena kan vi inte göra något mer åt just nu förutom att boosta med järn och gå på ny koll om ett tag. Så jag tror att vi blir utskrivna imorgon, jag hoppas på det i alla fall och så får vi gå på återbesök till barnläkarmottagningen här istället.

Cicci, men var det uvi i alla fall, vilket skräp att hon har behövt gå med det så länge, stackarn. Det lät ju onekligen som att det kunde vara det med kräkningarna som inte gav med sig. Jag vet ju att ni haft det lite tufft och så dödsfall nu också, stor kram till dig!

• BrudSommar2006

Hej Frejis!

Vickan, nej nej nej, ni ska INTE till civiliserade trakter! Stockholm är livsfarligt för småbebisar just nu. Vår läkare sade igår att fick han barn nu skulle han med den kunskap han har stänga in sig hemma.

• MSW

Vinkar förbi på vägen till sängen!

Roligt med fin besök av Cicci, frejis och att frullan har ållt sig här flera dagar i rad! Och att bs och astrid är hemma igen!!

Kramar till alla!!!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge