• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • MuffinsTönt

Lappis
    Superfint hus. Förstår litegrann att folk har budat så mkt fast å andra sidan så undrar jag VEM har så mkt pengar. Visst är det lånade pengar men man ska ju ha råd att betala det också...

Kram till Muggles!

• muggles

Tack Nennelainen. Men varför gräva ner sig?! Solen skiner och snart ska jag åka PUCKEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL!!!

• muggles

Och tack Muffins - din lilla göttebosska där!

• MuffinsTönt

Nenne
    Jag tror hon tycker det är skismidigt att laga mat på det viset. Hon ska tydligen ge ut en kokbok med alla hennes recept.

• Lapinette

Muffinstönt - så mycket kostar ett hus i Stockholm. Visst man hittar även hus som ligger ca 1 msek lägre men de är mindre eller ligger längre ut från stan och så hittar man självklart dyrare. Vi räknar nog med att om vi ska köpa hus så landar det runt 5 MSEK.

• Lapinette

Mugglan - hjärnan är tyvärr inte logisk! Kram på dig!

• MuffinsTönt

Lappis

Nu har jag ingen koll på huspris här, endast lägenheter i stan. Men det hamnar väl runt 5 Mille-gränsen gissar jag. Där kom anledningen till varför jag inte har koll. Jag har ju inte råd.

Letar ni aktivt hus nu? Du länkar då och då husobjekt så jag tänker att ni vill flytta.

Jag tänkte på dig härom dan faktiskt. Förra veckan när jag tränade kondition såg jag att displayen visade min puls på 160. Då kände jag verkligen att det bankar där inne. Men jag kände inte att jag blev trött. Jag kunde åka tempot lite mer men det var lite läskigt att höra hjärtat dunka på så jäklans mkt.

Nu vet jag att displayen kan vara missvisande men jag undrar om man kan ha hög puls utan att vara jätteansträngd.

• Lapinette

Muffinstönt - att komma upp i hög puls är något som är medfött men om du vill veta på ett ungefär vart din maxpuls ligger så ska du ta ut dig rejält på löpbandet. Själv kom jag upp till 195 på spinningen och då var jag rejält slut och 190 på ett vanligt (inte pumpa ut mig tills jag dör) step-up pass. Jag ligger omkring 180 när jag tränar lite halvslött medan samma puls för maken är när han tömmer ut sig totalt. Det är så otroligt individuellt!

Jag har letat hus sen vi köpte vår lägenhet. Mest för att jag drömmer om hus en dag och att jag tycker det är skoj att sitta och titta och emellanåt följa budgivningar. Nu känns huset ändå lite mer avlägset eftersom det verkar dröja med vår adoption. Så länge som vi inte har barn är det toppen att bo i stan.

• nennesjuttioåtta

mugglan
    Solen skiner även på liten tuva!

muffinstönt
    smidigt? My ass!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge