• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • MuffinsTönt

Morrn morrn!

Idag blev jag väckt kl 07 var ett ding ding-liknane ljud. Trodde det var dörren men inge stod där. Efter ett tag slumrade jag till men så hörde jag det igen! jaha, det var visst grävmaskninen utanför oss som har börjat sitt arbetspass. Nu sitter jag här och gäspar....

• nennesjuttioåtta

god morgon!
    ang mästarnas mästare, fy vad tråkigt att Holm åkte ut. Mest för att Tomas Johansson och Sjöberg är de som kommit sist i nästan varenda tävling och så får de vara kvar för att de tar ett plastsvärd fortast. Heja Louise Karlsson!

f ö
    är jag inte den som kastar mig över bebisar, snusar på dem och har längtat tokmycket efter barn. Men så blev det ju som det blev ? att jag inte fick välja. Vilket säkert var nyttigt för mig, annars hade jag säkert tyckt att det var ganska tråkigt att vara gravid och undrar vad fuzzet var om för jag mår som vanligt och det är ju inte jobbigt alls, förutom att det inte är särskilt skönt med foglossning. Men nu vet jag ju, det här kanske är enda gången. Jag får aldrig den här dagen som gravid åter och jag har verkligen kämpat som fan för att komma hit och skulle jag inte vara tacksam för det så skulle jag fan skämmas och hoppas att någon gav mig en käftsmäll.

Jag är oändligt tacksam över att få vara gravid. Om det beror på den ofrivilliga barnlösheten eller att jag är kåt, glad och tacksam av naturen låter jag vara osagt.

Det var inte meningen att klämma upp "passa på och njuuuut" i fejjan på någon som inte vill höra det. Lika lite som man vill höra slappna aaaav, kanske? Men Vickan verkar ju fått en bebis som äter när han ska, som han ska, sover när han ska, amning som funkar felfritt.. så då är det väl ändå läge att njuta och vara tacksam att allt gått så bra? Fast jag förstår att du undrar vad som komma ska näst, men just nu så verkar det ju toppen!

Jag känner att hur jag än skriver så kommer det ut fel, så jag släpper det här nu. Hur som helst, blir det inte som man hoppas och det strular så förstår jag att man inte spritter omkring i ett lyckorus.

EGO
    Men jösses, igår hade vi sex. På en TISDAG! Va?!?! Ska helgnöjet sprida ut sig över veckan, eller var det en engångsföreteelse? Den som lever får se. Idag ? provtagning hos BM på mitt ferritin.

Snorkis
    Gött att allt såg bra ut och grattis till tjejen!!!

hörrni, hur är det med Frejis?!?!?!? Nu var det riktigt länge sen hon var här?!

• nennesjuttioåtta

och PB, jag hoppas jag blir som dig ? engagerad men ändå laid back, kärleksfull, förnuftig och fångar dagen.

• Liten med Mindre

Nenne- fortsätt njuta! Härligt med tisdagsnöje.

Porchez - vi beställer helst bilder från crimson oxå. Om det inte dyker upp gratisbilder någon annanstans. Men då sitter vi å andra sidan alltid o svär över något rörande gratistjänsten.

Sweet - vink vink! Pussa lilltjejen från mig!

Snorkis - skönt att UL gick bra. Spännande o se om det blir en tjej.

MSW - typiskt att det finns bitarbarn på dagis - se till att dagispersonalen håller koll framöver - deras uppgift ju!

Mina gardiner är på plats - fina. Till och med Mindre såg att det var nya gardiner upp: "mamma köpt nya gradiner".

Och vädret är strålande. Trots usel nattsömn blir jag lite uppåt. Fick kämpa för att inte gå hem från dagmamman. Har lovat att åka buss ena vägen för att minska det onda i bäckenet. får sätta mig ute efter lunch, eller mellan tvättpassen.

Fick sms från BS igår, men det frågade mest vad som händer hos oss och i tråden, och beskrev inte hur det går för dem. Väntar på svar fortfarande.

• MuffinsTönt

Just det,

MSW
    Men fy för såna ungar. Kan det vara nån slags lek de har hemma?

Nenne
    Är det sånt ni gör på tisdagar numera? Varför har jag inga såna roliga aktiviteter inkboade? *fattar nada*

• muggles
    passionsblomman skrev 2010-03-02 17:32:13 följande:
    ...och jag - som mådde skit under min graviditet, skulle så gärna vilja få revansch och uppleva en graviditet som "normal" och inte som ett psykfall. Då kanske man skulle njuta lite till och med?
    Och jag som mådde jättebra och var jättelycklig under min graviditet skulle gärna uppleva det igen...

PB: jodå jag kan känna igen det lite men samtidigt så skiter jag i om vi blir lite mer "låsta" för jag vet ju hur snabbt den fasen går över. Och jag tror att jag kommer känna mig mindre låst med nr 2 för då kommer jag inte att ta så överdrivet mkt hänsyn till bebisen som jag gjorde med Moa, så allt blir nog inte på bebisens villkor andra gången.

Ore: jag har hört att det bästa är att köpa färdiggröt för de innehåller precis samma som ersättningen (massa nyttigheter). Gör du egen gröt så är det inte lika mkt jox tillfört. Varför skulle majsgröt vara det bästa??? Majs och ris är fö stoppande så han kan bli rätt hård i magen om det är det första "fasta" som han äter. Värt att tänka på... Jag körde vanlig mild havregröt (Nestle tror jag) 4-månaders och den åt hon länge, tills hon var typ 8 mån el så.
  • nennesjuttioåtta

muffinstönt
    hahah en gång är ingen gång, men vi tyckte det var mycket trevligt så det kanske blir en tradition så småningom?

MSW
    Ja stackars A som blivit biten!

muggles
    glad gubbe på gång snart?

• Lapinette

Pb ? kloka ord från dig som alltid.

Snorkfröken ? grattis till lyckat RUL och lilltjejen!

MSW ? grattis till VG men trist att någon har bitit din son!

Porchez ? använder alltid Crimson för beställning och har varit supernöjd! Det senaste halvåret har jag gjort album direkt och då via Japanfoto. Fotona blir ju inte av samma kvalitet men det är skoj och himla snyggt med en inbunden bok. Sitter nu med det första albumet till oss själva (de andra har varit julklappar). Är redan uppe på 40 sidor och vi har inte ens kommit till Los Angeles, på vår Kalifornientripp. Vågar inte tänka på hur många sidor och hur dyrt det kommer att bli.

nenne ? skulle jag bli gravid en vacker dag så tänker jag också försöka att njuta och tänka på hur jäkla länge jag har försökt och hoppats på detta mirakel ? fast skulle jag spy konstant i 9 månader vette sjutton om jag skulle lyckas springa omkring på rosa moln.

Härligt med tisdagssex. Maken tog upp ämnet igår ? att vi är som två pensionärer när det gäller sex numera dvs vi gör det allt för sällan.

Undrar också vart Frejis tagit vägen. Tänkt på henne lite då och då och undrar hur de har det.

• muggles

Nenne: hoppas du inte blev sur på mig för att jag reagerade igår.

Jag funderade jättemycket på väg hem varför jag reagerade som jag gjorde. Kommentaren var ju absolut inte ens riktad till mig så varför brydde jag mig över huvud taget? Jag kom fram till att den första bebistiden är lite av ett rött skynke el en öm tå för mig, precis som tex graviditeten är för Nenne och Telis (och kanske ngn mer). Iom att jag hade det rätt jobbigt så vill jag dels berätta den "andra sidan" (som Snorkis var tacksam för) så att inte alla tror att alla har det underbart lugnt och skönt första tiden med bebis. Och dels ville jag nog bara få ur mig lite frustration över att jag råkade ut för en jobbig bebisperiod och inte hade chansen att njuta, trots att bebisen var mkt efterlängtad.

Ni har ju alla haft väldig sympati med Koko hur jobbigt hon haft det. Ingen skulle väl komma på att säga till henne att njuta? Och visst, nu är det skillnad på Kokos och Vickans bebisar (än så länge - vi får väl se hur Trollet blir när han vaknar till om några veckor) men ändå.

Och poängen är att ingen kunde se på mig att jag hade lätt förlossningsdepression (jag visste det inte ens själv då - det har jag ju förstått först senare) så det var inte folk som var elaka, utan det är den allmänna synen på att bli mamma; att det är rosenrött, MYSIGT, lugnt och skönt. Man ammar litegrann, man sover när man kan, man luktar på bebis och behöver inte göra så mkt mer. Jag önskar av hela mitt hjärta att det hade varit så för mig men det var det inte. Och det är kanske därför jag blir lite frustrerad när folk säger att man ska njuta. Tja, jag är väl lite fucked up kanske....?

Sweet: skönt att höra att ngn mer kände igen sig...

• muggles

Åh, glömde: GRATTIS Snorkis till fint RUL!!!!

Nenne: ah pök! Mumma! Maken frågade igår när han fick sätta på mig igen. Höhö. Nja, det är nog en vecka kvar till glad gubbe. Usch denna månaden är jag inte stabil känner jag, har väldigt kort stubin och känner mig deppig varje morgon jag vaknar och känner att "jag kommer aldrig att bli gravid buhuuuu". Suck. Jag vill bara kunna stänga av de tankarna för de gör ju ingen nytta alls.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge