• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Telis - sen vet jag ju inte och kommer aldrig att få veta om jag skulle ääääälska att vara gravid och ha en liten bebis. För det finns ju en hel del som känner precis som mig som sedan ändrar sig när de väl upplever det och tvärtom. Men jag är precis som mugglan, ingen som någonsin har älskat små bebisar.

• Lapinette

Och sen vet jag hur jäkla dåligt man kan må under en graviditet så därför har jag liksom inte längtat dit heller.

• passionsblomman

...och jag - som mådde skit under min graviditet, skulle så gärna vilja få revansch och uppleva en graviditet som "normal" och inte som ett psykfall. Då kanske man skulle njuta lite till och med?

• viktualia
    Telis skrev 2010-03-02 17:19:06 följande:
    Men Vickan, du njuter väl av att dricka vin igen, som du har saknat det under graviditeten?
    Eländigt nog har jag inte hunnit premiärdricka vin än. Anledningen är mest att jag inte passerat Systemet och att vinkällaren i Casa Vickan ekar rätt tom för närvarande... Är ju dessutom gift med herr Måttlig så han är inte direkt pådrivande i alkoholkonsumtionsprojektet. Ska försöka lösa detta till helgen!

Förresten har jag kommit på en sak till som troligen gör mig otålig - jag har underskott på Stockholm! Har ju inte varit i storstan och umgåtts med vännerna sedan trådbrunchen i oktober... gaaaa inte konstigt att jag är halvprillig.. jaja... på den punkten får jag ge mig till tåls ett bra tag till...
  • passionsblomman

Förut har jag varit vrålledsen över att inte få två barn tätt- då jag tidigare alltid sagt att det är så bra för barnen har så mycket ut av varandra och jaddajaddajadda...men DET ska jag säga att är det något som kommer att kännas lyxigt OM det här med bebis skulle bli verklighet igen, så är det att få alltihop en gån till och få möjlighet att verkligen ta vara på tiden med just det lilla barnet, för att man INTE har en 14 månaders liten parvel som också ska bytas på, matas, vyssjas och allt vad det är. Sonens behov finns ju men ser så annorlunda ut att det knappast skulle vara ett problem.

Däremot kan jag komma på mig med att tänka a"hjälp, hur blir DET då, vi som kan göra så mycket ihop nu vi tre på våra villkor, En mini minis igen så är man mer låst..." Känner du igen de tankarna Mugglan?

• viktualia
    passionsblomman skrev 2010-03-02 17:25:02 följande:
    Erkänn Vickan att du önskar att Trollet hade kommit med en manual och lite olika schyssta diagram att hålla koll med. hihi!
    fniss fniss.. framförallt kommer jag efterlysa sånt den dagen då Trollets tillvaro lämnar den lugna banan och går över på nåt mer vilt...
  • Ore

Jag har en fråga gällande barnmat till trådexpertisen.

Bvc har redan "förvarnat" om att det inte är helt ovanligt bland dem som har barn som är större än normalkurvan, att mjölken vid amning inte räcker till. Vilket känns helt ok, jag har börjat se fram emot när han kan äta något annat, samtidigt som jag gärna fortsätter delamma.

Planen är då att börja med gröt. Och då har jag fått information om att majsgröt är det bästa, men det verkar inte finnas någon sådan att köpa? Hur är de grötpaket som finns att köpa för barn från 4 månader.

Jag har dessutom (iaf på förhand) ambitionen att göra egen mat, kanske inte är så svårt att koka egen majsgröt?

(Har faktiskt i ett anfall av städvägran tidigare idag när lillkillen slumrade gjort ett istärningsfack fullt med mangopure, för att gå saker och ting litet i förväg )

Jag googlade litet och kom fram till att Polenta majsgryn skulle vara bra, och helst skulle de kokas i mjölk... Men det lät inte som någon höjdare för lillkillen. Och bröstmjölk bör väl inte kokas, vill jag minnas (dessutom lär ju inte det funka så bra om det faktiskt blir mjölkbrist, och det verkar luta åt det hållet...). Kan man koka gröt med ersättning? Är den då bättre näringsmässigt än vad annan egenkokt gröt ska vara?

Någon som orkat läsa hela inlägget ens?

*googlar vidare...*

• passionsblomman

Ore, hahahah! Det är vid sådana där frågor som jag känner mig som en sisådär 5% mamma eller så. Min unge åt inte vare sig välling eller ens gröt i någon vidare utsträckning. Jag har verkligen ingen aning om någon enda punkt av dina frågor...

Fast han låg ju inte över sina kurvor heller och mjölk fanns ju i överföd, så jag slapp väl fundera på sådant.

• passionsblomman

När nu OS är slut _ _ så får man vara glad åt att Mästarnas Mästare är tillbaka nu kl 20.00

De där två sista bronsen satt förresten fin-fint, eller huuuur Ore!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge