• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • snaily
    viktualia skrev 2010-03-02 20:23:50 följande:
    Snaily - har för mig att den där burken har en rätt lång historia...
    Ja - kan ingen berätta hela historien? Burken vägrar svara när jag frågar...
  • Snorkfröken77

Lappis - Usch, krya på ögat! Tur att du har maken som håller ordning på dig!

Ja, några nyheter om BS och stackars Astrid?

tinga - Stark jobbat att springa med tvillingvagn! det måste verkligen vara bra träning!

muggles - Skönt att höra "den andra sidan" också! Så man slipper ha dåligt samvete sen om man inte njuuuuter av bebistiden. Jag känner att jag gärna skulle skippa allt det där och gå direkt på en tvååring!

PB - Kommer inte bebisarna med manual??!!!

PB igen - Vår hankatt som är foderallergiker får sår ovan för ögonen om han inte äter medicin och äter dålig kost. Tack gode gud för kortison säger jag bara! (och tack gode gud för maken som orkar pilla ner ett piller i halsen med jämna mellanrum på den motsträvige herren)

Ego - RUL gick fint! Allt såg jättefint ut Skithäftigt att se hjärtat och ryggraden osv. Och som den grejade! Den böjde på knäna hela tiden och viftade hela tiden med armarna, sköterskan sa att det märktes att jag nyss ätit lunch

Och, precis som vi trott och som några i tråden trott så verkar det bli en tjej! Men som sköterskan sa, inget är 100% förrän de är ute!

BF-datum blev samma som BM räknat ut 28 juli.

• Snorkfröken77

Vickan - Tack Läste dina inlägg förut och jag är lite orolig att jag ska bli som du, dvs lite uttråkad. Jag tror inte jag passar att vara hemma med en bebis, men vi får väl se, jag hoppas jag har fel

• MSW

Hej!

Kikar in innan det är dags att bänka sig framför tvn! Desperat housewifes börjar ikväll!!

Frullan: Skönt med terapin! 2år låter som lång tid, men det är juh såklart värt det! Vi har bara kört med engångs badbljöjor från ica!

Fru e: Aha.. DÅ passerade ni inte så nära mig.. Hoppas magen snabbt blir bättre!

Nenne: Vad det är härligt att läsa om hur glada ni är! Samtidigt fick jag lite tårar i ögonen av att ni behövde kämpa så mycket att du blev så ledsen! (snurrigt, hoppas du förstår hur jag menar).. KRAM!

Liten: Du har inte märkt något mer? Lycka till ifall det sätter fart rätt vad det är!

Jag tyckte att det var bra att A var större (såklart) i slutet av perioden jag var hemma, eftersom då var man mer uttråkad av att gå hemma, men då fick man juh ändå mer tillbaka och sällskap av honom än när han var spädis, men då var jag juh inte lika trött på att vara hemma!! Flumigt värre, igen.. Men hoppas ni fattar nått!

Idag kom A hem med TVÅ rejäla bitmärken på ryggen! En av killarna på dagis som bitit honom! Jävla unge som biter på MIN A!!! Också var det en vikarie när maken hämtade så han visste juh ingenting hur det gått till! Hoppas verkligen att personalen sa till ordentligt!! Sen är det juh så att vissa barn bits och personalen kan inte ha koll hela tiden, men om han ofta bits brukar man väl ha extra koll..? Jaja, i morgon lämnar maken, så det blir inte utfrågning förrän imorn eftermiddag när jag hämtar!

Fick förresten tillbaka en uppgift från skolan igår, med betyget VG *stolt och nöjd*! Tänk vad jag kan trots att jag mest känt att det varit jobbigt hela våren! Ska försöka komma ihåg det nästa gång skolan känns totalt hopplös!

Nu ska jag göra mig iordning för soffan och sedan sova!

Puss och Kram!

• viktualia
    Snorkfröken77 skrev 2010-03-02 20:43:02 följande:
    Vickan - Tack Läste dina inlägg förut och jag är lite orolig att jag ska bli som du, dvs lite uttråkad. Jag tror inte jag passar att vara hemma med en bebis, men vi får väl se, jag hoppas jag har fel
    synd att du har så långt till målgång.. jag är ju uttråkad NUUU fniss fniss... vi får sammanstråla med eller utan ungar!
  • porchez

Snork - Grattis till RUL och en liten tjej! och det viktigaste, att allt såg bra ut!

Desperate är ingeting jag fastnat för, så nu sitter jag bara och låter tiden gå, väntar på att Cougar Town ska börja, såg ett par avsnitt av serien på flyget och älskade serien, sen kom det som en glad överraskning när jag kom hem att femman köpt in serien!

MSW - tråkigt med bitmärken, hoppas det var en engångsgrej och att det inte händer igen.

Kastar ut en fråga, någon som har en bra tips på hemsida att framkalla foton ifrån? Jag brukade beställa från ifolor men där kan man inte välja vilken storlek man vill på bilderna. Jag behöver framkalla i storlek 13x18, är det ett udda mått? Är helt novis i detta ämne...

• porchez

Vickan - kan inte låta bra att skratta, det är inte ofta man får höra om rastlösa nyblivna mödrar

• Ore

Vickan: Jag kommer gärna och hälsar på dig och Trollet, har inte bestämt när, men planerar ett besök en bit norr om dig, och kommer ha vägarna förbi...

Tack för gröttips! Förstoppande låter ju inget vidare , inget skönt för lillkillens mage... Det skulle ju vara bra för magen...! Tack för länken Vickan, den med äpple och hallon lät god, synd att den var slut.

Grattis till bra skolresultat, MSW! Jobbigt att A blivit biten, förhoppningsvis så är det bara en engångsgrej som personalen lyckas stävja...?

Grattis till lyckat RUL och förmodad liten tjej för Snorkis!

PB: Jag minns inte hela burkens historia, men alla som haft den har blivit gravida så vitt jag vet, och burken är ännu oöppnad... Annars är det nog egentligen tänkt att man ska äta dem...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge