• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Vänner - tänkte också försöka få in lite kort i album nu när jag har träningsförbud (bihåleinflammation). På kvällarna i veckan har jag inte med mig datorn hem så då borde jag hinna fixa lite med vanliga album för när jag har datorn hemma går tiden åt till BT och som i helgen att göra Kalifornienalbumet. Sen kanske jag ska måla gardroberna i hallen ! De är smutsvita just nu. Vill få dem super,dupervita och med nya matta silverhandtag.

• MuffinsTönt

Idag har jag lärt mig ngt nytt. Man kan troligen laga mat mha en kaffekokare. Smidigt som attans nackdelen är bara tiden. Det tar 3h för att laga spagetti bolognese.

• nennesjuttioåtta

Vänner
    hurra för att må bra!!!!

Idag trodde jag att jag var sen till jobbet för solen lyste på mig när jag gick till bussen 20 över 7.

lappis
    jo fast nu kan vi båda satsa ( !!) på kvalitet istället för kvantitet. Och söndagssex, vad gött! Köp något fint redan idag till på söndag vettja!

• nennesjuttioåtta

muffinstönt
    stekte du köttfärsen i kaffefiltret?

• Lapinette

Fint? Jag har massor med snygga underkläder som jag aldrig använder! Vad fasen maken får mig serverad naken.

• Tinga

Ore - jag sprang med med vår vanliga Urban Jungle-vagn, och det funkade helt OK. Den har relativt stora svängbara lufthjul, vilket jag tror är en bra förutsättning för att kunna springa med vagnen. Visst, hjulen är ju betydligt större på en riktig joggingvagn, men å andra sidan blev det ju extra träningseffekt för mig isåfall.

Snorkis - grattis till fint RUL!

Vänner - vad härligt att höra att du mår så bra!

Jag har med stort intresse följt diskussionen om hur det känns den första tiden hemma med bebis, och jag sällar mig nog (tyvärr) mer till Mugglans sida, om att det var mycket som var jobbigt. Visst, vi hade ju en extra tuff start, och att ha två små samtidigt är definitivt ingen dans på rosor, men vi försökte ju njuta av nuet också. T ex minns jag att vi satt i soffan hela dagarna när det var OS i Peking, med varsin sovande bebis på bröstet. Sen fastnade jag nog lite i fällan kring att man måste greja en massa när bebisarna sover, fast samtidigt kände jag (när jag var själv med båda barnen) att det blev orättvist mot dem om bara den ena fick sova på mitt brost. Istället, för att göra det rättvist, blev det ingen. I efterhand ångrar jag mig på den punkten, för de kunde ju fått sova varannan gång på mitt bröst isåfall.

Jag känner ju också som Mugglan på så vis att jag gärna skulle gå igenom en graviditet och framförallt en bebisperiod till, men då med helt andra förutsättningar än jag hade förra gången, både i förhållande till hur starten blir och i förhållande till att man har en massa erfarenheter som mamma, som man inte har den första gången.

• MuffinsTönt
    nennesjuttioåtta skrev 2010-03-03 10:27:14 följande:
    muffinstöntstekte du köttfärsen i kaffefiltret?
    Haha,inte jag utan en tjej som är med i aftonbladet. Hon steker fären på värmeplattan och kokar sedan spagettin i självaste kannan.
  • nennesjuttioåtta

lappis
    ja men fint kan ju vara en delfin som vibrerar eller ett halsband (wearing ONLY this) eller en olja eller ...

• Lapinette

nenne - vi är verkligen skitdålig på sådana tillbehör. Provat någon gång men föredrar ändå ett rejält k*** au naturel.

• Lapinette

Och visst är det härligt med sol!!! Men fasen så kallt och trist att ögat inte gillar kylan (rann hela vägen till jobbet).

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge