• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • porchez

Känner att jag glömt att skriva nåt om BS och Astrid. Nån som vet nånting?? Blir verkligen tomt här i tråden utan BS!

• Ore

Porchez: Jag har beställt en del hos www.qpix.se - mest tackkort, men de har 13*18 i matt variant iaf...

• viktualia

Porchez - jag har en tendens att gå min egen väg... ha ha ha ha

Ore - du är SÅÅÅ välkommen! *vinkar glatt*

• snaily

Om jag ska vara petig så är inte burken helt oöppnad, möjligen helt oäten av?

Snorkis
    Grattis till fint RUL!

• Parnassia

Porchex - Vi beställer från fujidirekt. Vi har varit nöjda.

Nu fortsätter House.

God natt!

• viktualia

porchez - jag har använt crimson.se när jag beställt få och lite mer exklusiva bilder. Mängdbeställningar har jag gjort på fujidirekt precis som Parnassia. Är väldigt nöjd med båda ställena!

• sweetstreet

Hahaha! jag skumläser lite raskt de senaste sidorna och ahr nu sett Mugglands inlägg om hur du inte njöööööt av din bebis! Och mycket för att hon inte sov på dagarna!!!11

hahahahaaaa!
    Sorry om jag skrattar åt din "olykca" MEN det är bara för att jag känner igen ig sååå väl!
    Jag måste säga att jag nog njööööt faktiskt trots allt. MEN det handlade verkligen inte om ODELAD njutning! inte alls!
    Det var otorligt härliga stunder och minnen so jag för alltid bär med mig, MEN det var också en massa andra känslor som fanns. Som t ex käsnlan av uppbendenhet. Att inte kunna göra vad jag ville när jag ville. och nu pratar vi inte om att gå ut och festa eller så, utan om att t ex SOVA.... Eller ta en dusch. Eller bara få prata en stund i telefon. Eller äta lunch! Ofta gick dagen utan att jag hann med lunch faktiskt. Jag kom ofta på mig själv på em och då kunde jag kasta i mig en macka eller två, men that´s it.
    Varför???

JO, för min dotter SOV JU ALDRIG!!!!
    herregud! hon sover fortfarande LITE jämfört med andra barn i hennes ålder. Nu den senaste halvåret har hon iallafall gått upp i em-sömn så att hon sover ca 1.5-2 timmar på dagis OFTAST men itne altid. Hemma (på helger t ex) sovr hon sällan mer än 1 timme max! ofta snarare runt 40 minuter. Vissa dagar inte alls!

Och jag inser att det är STOR skillnad om man har et barn som sover åtminstone 2-3 timmar per dag. När hon var bebis och jag var hemma (1-3 mån) så sov hon i stort sett aldrig mer än ca 20-30 min i taget och bara 1-2 ggr per dag! otroligt! och på den där lilla halvitmmen skulle man ju hinna allt man inte hann annars. Som att äta lunch t ex. Eller ta en dusch. Ibland pumpade jag för det var minst stressigt att pumpa när hon sov. men då for ju den där halvtimmen iväg fort som fasiken utan att man hunnit med "sig själv" alls.

Men självklart är det annorlunda om man har ett abrn som sover mer. Man ka t ex sova lite själv tillsammans med sitt barn. DET fick jag ju tipsat sååå många ggr. MEN vad sjutton, om barnet sover så LITE som min dotter gjorde så fanns det ju andra saker man också ville under den där halvtimmen. Det var dessutom inte allltid lätt att bara sova just när hon somnade. Som Mugglan sa var man lite lätt uppstressad över att hon "när som helst skulle vakna så man var tvungen att skynda sig" och då somnade man sällan...

Så Mugglan, hahaha! jag känner igen mig!
    Och längtar inte nämnvärt tillbaka även om jag som du tycker att det finns stunder som va heeeeelt fantastiska också! Även den där första tiden. på sitt sätt magisk.
    Men som sagt, jag började njuta än mer av att vra förälder när dottern blev lite äldre. Säg från 9-10 måander och framförallt runt 1 år och framåt.
    Nu är det skitkul när hon börar prata mer och mer!

• sweetstreet

Hinner tyvärr inte kommentera mer nu eller läsa vidare.
    Ska på möte!

Kram!

• passionsblomman

Snaily, jag får ta och ringa upp till gamla veterinären och fråga mer exakt vad de kollade senast. Jag minns inte riktigt, men jag tror de tog prover och att det inte var skabb. Men konstigt ifall hon är allergisk och det bara kommer en gång vart 1,5 år tycker jag...jag tror det är något litet odjur. En snöloppa kanske?

Nu är jag sur för att Holm åkte ur Mästarnas Mäsatre, för jag gillar honom och han har varit uktig på tävlingarna. *muttrar*

• snaily

PB
    Loppor eller löss tror jag inte på för du borde se de små djuren och det borde klia intensivt på stora delar av kroppen. OM det är en parasit så tror jag på rävskabb som kan förekomma på katt fast det inte är så vanligt. Men allergi KAN ge skumma symptom och komma och gå sådär oförklarligt. Du får komma hit med henne så får jag kolla! Eller ring en veterinär på närmare håll

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge