• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

Hehe, jag bär heller inte ut och in. Jag är alldeles för glömsk OCH lat. Förreten så hittade jag min nu framsmälta fjärilslavendel i hörnet vid trappen nu. Den är inte så fin längre...

Men den blommade ju så himla länge och fint trots frostnätter i höstas, så jag slängde den aldrig och sedan snöade den över.

Typiskt mig!

• Liten med Mindre

Omsan - kul att du hittar in när det går. Avundas dig inte tonårstiden. Hugaligen! Det är ju så mycket större grejor igång då är huruvida man ska ta på strumpor på morgonen eller ej... KRAM!

• Oupsie

PB, vaddå, tål den inte lite snö eller?

Jag tycker att jag är hopplös på att ta hand om växter men nu när maken har varit hemma själv i ett par veckor så är i princip alla våra växter döda .

• Lapinette

Har ingen symaskin - har min mamma istället ! Vet att så kan man ju inte ha det för evigt (bortskämd).

Ego - maken tvingade mig till läkaren på lunchen. Han satt t o m med mig och väntade när jag först gick till ögonläkaren och sedan fick gå in till öron-näsa-hals. Som jag befarade (och helst inte ville veta) så har jag bihåleinflammation precis bakom ögat. Ingen träning, nässpray med kortison och någon slags antibiotika. Kul jul! Men speciellt dåligt mår jag inte ... bara ögat.

• Lapinette

pb - men snö paketerar ju in blommorna och de blir inte så kalla .. som om det blir frostnätter utan snö. Mina balkongblommor står kvar ... vi får se vilka som överlevt vintern men i fjol hade jag faktiskt några som blev gröna och fina framåt vårkanten.

• Oupsie

Oh, jag har ju glömt att säga, stackars Astrid! Hoppas att hon blir bättre snart. Är det någon som hört något ifrån BS?

• Oupsie

Krya på dig Lapinette! Kanske var tur att maken tvingade dig till doktorn?

• passionsblomman

Men Lappis!

Och gucket letar sig alltså ut genom ÖGAT då istället för genom näsan....

Jaha! Alltid lär man sig nå´t nytt i tråden.

• Fru E

Lappis- men tur i oturen att du inte mår dåligt i övrigt

Har även jag glömt att skicka en kram till BS!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge