• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Fru E

Sover alla idag!?!

Inser att jag gick tillbaka till kontoret lite väl snabbt......känns lite halvt svimfärdigt så ska härda ut till akupunktörstiden vid halv tolv och sedan blir det nog att ta med datorn hem i soffläge

• Telis

Vickan, om han sover i pass på 2-3 timmar och sen äter i en kvart så låter ju det som om han redan har en bra mat- och sovrutin för att vara så liten, han är ju inte ens två veckor. Att han ska sova hela natten kan man nog inte räkna med än på ett tag.

Televinken är precis tvärtom förresten, han sover som en gris på förnatten och i rätt långa sjok, sen framåt morgonen börjar han sova mer oroligt och vakna oftare.

porchez, spännande med romans på gång! Han är förhoppningsvis bara också feg för att släppa efter. Håller tummarna!

Frullan, underbart att du fått sån bra hjälp!!

Liten, jag passar på att önska stort LYCKA TILL nu så att jag har sagt det, det kan ju gå fort när det väl är dags. Sån minut-för-minut-rapportering vi blivit lite bortskämda med kan vi väl inte räkna med varje gång men du smsar väl någon eller rapporterar själv så fort Ännu Mindre är här?

• Ore

Ja, LYCKA TILL Liten!!! När det nu blir dags... Hoppas att maken hinner bli helt kurant först, dock...

Telis: Skönt att höra att det inte bara är hos oss som det är irriterat när oordningen sprider sig. Försöker dock att andas, lyssna på kloka PB och inse att jag kan städa hela livet, men inte gosa med bebis...

Muffinstönt: Det är Porchez, inte jag, som verkar ha något nytt på gång på kärleksfronten Jag har kvar maken, provade honom i tio år innan vi gifte oss och kom fram till att jag var rätt nöjd

Parnassia: Kul med Ullaredsbesök. Har börjat skissa på en inköpslista inför en tur dit, verkar bli en ganska lång lista Och patetiskt nog (?) så tycker jag att det ska bli litet roligt. Är det ett typiskt tecken på att man har varit insnöad i lägenheten för länge?

• Oms

hello ladies

idag är jag hemma o jobbar och har lyckats logga in här också - satan vad trist det är att inte kunna gå in på BT på jobbet och numera så har jag inte ens lite datatid på kvällarna, hinner ju inte med det med min tonåring o alla hennes projekt. När hon väl är lugn så har hon datorn för hennes egna suger tydligen... måste köpa en till dator, men fy vad trist det är med fler utgifter än planerat...

hur mår ni?

• muggles
    nennesjuttioåtta skrev 2010-03-01 16:28:56 följande:
    Ang Trollet, det kommer ju bli bättre, håll ut! Njut av tiden istället! Den kommer inte igen!
    Haha, det citatet ska jag plåga dig med sedan när du inte får sova Nenne! Just den tiden är nämligen inte så njutbar...
  • Parnassia

Ore - Jag tycker inte att det är ett dugg patetiskt! Det är ju skitkul, jobbigt, men skitkul.
    Letade som en tok efter de omtalade gallerfiltarna men hittade ingen. Men jag tror vi överlever, E har artat sig rätt bra utan att vi hade en sån när hon var bebis.

Och jag instämmer i kören till Liten - Lycka till! Jag tänker redan på dig och håller tummarna. Hoppas maken är kry nu!

• muggles

Det verkar bara vara jag som inte är så impad av Ullared. Jag tycker barnkläderna på Lindex/Kappahl är finare och mer prisvärda än på Ullared. Jag köper hellre en fin tröja för 69 kr på Lindex än en halvfin för 49 kr på Ullared. Och vinterstället som jag var så nöjd med från Ullared (byxor plus jacka) för 269 kr - dragkedjan på jackan går upp hela tiden så kvaliteten var ju sådär. Näe, några fler större shoppingturer dit blir det inte.

• viktualia

Trollet nattetid - hm.. alltså.. det är liksom inte något stort problem än så länge... men jag har ju rätt lite att jämföra med och alltså är det skoj att få lite koll på hur era nätter sett ut.. Det är ju inte helt lätt att veta vad man ska förvänta sig liksom.

I natt har han varit supersnäll. Han vaknade var tredje timme och ville ha mat och sov gott däremellan. Och kanske betyder detta att han sköter sig exemplariskt - men som sagt, utan jämförelser blir det svårt att avgöra!

Så jag vet inte om jag ska hoppas på förbättring eller hoppas att han fortsätter på samma sätt... *förvirrad förstagångsmamma*

Gallerfilt - har jag ju en. Men den känns mer som en sommarpryl, nu använder jag mindre bomullsfiltar som är sydda i samma tyg som bebiskläderna.

• Telis
    muggles skrev 2010-03-02 10:42:05 följande:
    Haha, det citatet ska jag plåga dig med sedan när du inte får sova Nenne! Just den tiden är nämligen inte så njutbar...
    Jag håller nog med nenne ändå. Det är klart att nätterna inte alltid är njutbara eller när han skriker så man inte vet om han eller jag ska få hjärnblödning först men på det stora hela så tycker jag att det är njutbart. Han är ju så obeskrivligt gullig. Och det finns väl ingen period som är enbart njutbar?
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge