• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Fru FruLLan

Just det för sjutton tjejer
    INGEN som hade några bra badbrallor att rekommendera?

• Fru FruLLan

Och nenne
    är SÅ ledsen över att du kommer till stockholm precis när jag är bortrest hade SÅÅÅÅÅÅ gärna velat klämma på nenne mage

• Telis
    Ore skrev 2010-03-01 19:00:49 följande:
    Gaaah, har fått litet bryt på röran i lägenheten. Maken har en hållning som funkar bra för honom, tydligen. Han kommer hem när jag vill på kvällarna, och tar gärna hand om lillkillen. Men samtidigt så får han ju alltid in vad han hade tänkt göra på huset om han får komma hem litet senare osv... Aldrig så sent att han inte hinner umgås med lillkillen, men det är ju så att om han tar hand om lillkillen och jag lagar mat (eller tvärtom), vi äter, sedan blir det litet röjande. Men aldrig tillräckligt, allting blir sakta rörigare och rörigare. Och det får jag titt som tätt panik över, vilket får maken att tycka att jag ska lugna ner mig, vilket gör mig ännu mer irriterad för jag tycker att det är för jäkligt att gå omkring i rörig lägenhet, alldeles oavsett om jag är lugn eller inte. Och med det väder och den temperatur som det har varit under vintern så har det blivit måååånga timmar hemma för mig. Med irritation över röran.
    Ore, jag hade kunnat skriva vartenda ord själv!

Fy vad sorgligt med kollegan.
  • snaily

Ore
    Vad hemskt med kollegan! Beklagar!

Klamrar mig fast vid OS-sammanfattningen på TV, snart inträder väl post-OS-depression.

Jag och maken har shoppat symaskin ikväll, på nätet! Lugnt och skönt sätt att shoppa på, tycker vi båda men särskilt maken som är stor shoppinghatare om han måste gå i riktiga affärer (undantaget mataffärer och lite annat hobbyrelaterat).
    Symaskin och sömnad är makens avdelning i den här familjen, liksom matlagning för det mesta - passar mig rätt bra.

• viktualia

Ore och Liten - åhå. Jag är med.... jag är SÅÅÅ otålig, före min tid eller vad man nu ska säga. Trollet sover i stort sett hela dagarna ... på nätterna sover han i 2 eller 3 timmar cykler - vaknar, får ny blöja, mat och somnar oftast om sedan.. men vid 2-3-tiden har han nån slags vakenperiod när han skriker ett tag innan han får ro igen. Har konstaterat att maken, som inte luktar mjölk, tröstar bättre då...

Ammar gör han sällan längre än en kvart i taget...förvånad! Var mer beredd på att han skulle äta i evigheter...

Ore - vad tungt med kollegan!! *styrkekramar*

• passionsblomman

Ore, oooo vad fin han är lillkillen! och vilka fina bilder på er allihop också! Särskilt den allra sista!

Usch vad hemskt med kollegan! Beklagar! och stackars barnen!

• passionsblomman

Ute blev det fullständigt glashalt medan jag var på vägarna. Först sprutade vattnet åt alla ¨åll och det var nollgradigt, medan vi körde till hanbollen sjönk det till -0,5 för att en timma senare frysa på och bli -1,5. Det blev verkligen en ishinna medan man såg på. Fy vad det kändes! Jag höll på att dratta på ändan när jag klev ur bilen dessutom.

Hej Frullan förresten! *vinkar*

• porchez

Ore - ledsamt med kollegan, beklagar!

Jag fick en bra kväll i lördags, trotts att jag aldrig tog upp det med min vän, jag fegade ur helt enkelt Men är ändå glad, tror jag har nånting på gång med världen goaste kille eller vi får se, för jag är samtidigt jäkligt sne på honom för att han aldrig kan visa/ge mig nånting... Vågar inte släppa efter med mina känslor riktigt än, men det kan kanske bli nånting bra av det här... *vågar inte hoppas* **vill inte bli sviken/ledsen**

Frullan - vill knappt kommentera nånting, det känns som jag klampar in på känsligt område då jag inte "känner" dig alls, var bara en smygläsare när du var inne aktivt här, men stor Kram till dig. Det är starkt att komma till hjälp och att acceptera och ta emot den, hoppas allt kommer klarna och lösa sig så småningom!
    Beklagar verkligen allt med katten, förstår att det måste vara jätte tomt och hemskt!

• Fru FruLLan

hejsan tjejer
    porchez: Ingen fara alls Klampa på du
    Tack! Jag accepterar inte bara den hjälp jag får kan jag säga utan jag är även så JÄÄÄÄÄVLA glad över att jag får den. Är så tacksam över att vi har en vårdapparat som låter lilla mig för priset av ett ynka hökostnadskort få svindyr psykoterapi som är att värdera i guld om man är lite knäpp i kalufsen som jag ju uppenbarligen är...

JHar en hyfsad aning om vissa saker som gjort att jag utvecklat lite knäppa personlighetsdrag och skyddsmekanismer, men jag skulle aldrig ha kunnat ta bort dessa prylar utan hjälp.

Kul att du hade en trevlig lördagskväll och AHHHHHHHHHHHHH vad nice med lite spirande kärlek. Men kommer ihåg det lite jobbiga spelet så där i början. Jäkligt jobbigt att inte få riktigt så mycket man vill ha. Men det kanske släpper snart, det är ju som sagt ett ganska svårt spel i början. LYCKA till!!!

Kommer du prata med kompisen vid ett annat tillfälle? Eller kan du få "själs-ro" ändå?

PB: Hejsan vinke vink.
    Läskigt emd halkan. Tycker att det är en toppen vinter att vara mammaledig och slippa pendla några mil varje dag. HATAR halka.
    Hoppas biverkningarna av sprayande och sen sprutande inte blir så farliga.

Näe tjejer
    NU ska jag ta och packetera ner den här snoriga, snuviga, lätt febriga tant-kroppen i bingen

Puss

• passionsblomman

Frullan, det är helt suveränt att du får den där terapin! HURRA! Du har en spännande resa framför dig som kommer att berika ditt liv fortsättningsvis.
    Packa ner dig i bingen du och krya på dig! *skickar med en pralin av lyxigaste sort*

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge