• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta
    Telis skrev 2010-03-01 15:26:19 följande:
    nenne, jag håller med dom andra, foglossning låter som det inte är att leka med och fick du så ont igår hemma så borde du nog inte åka. Kan inte P låtsats som han har samma fetisch för hjälmar som du har för varselkläder så kan du ju använda hjälmen hemma?
    Jag vet inte, han går igång mer på när jag städar (tölp!), men kanske en städerska i hjälm...??!?
  • Telis
    nennesjuttioåtta skrev 2010-03-01 15:25:09 följande:
    Undrar hur AM har det?
    Enligt FB verkar hon ha det rätt bra.
  • nennesjuttioåtta

just det, man kan ju dra upp dragkedjan där i sidan!
    Fast just nu tror jag inte att magen kommer hinna bli så mycket större till dess, om ens bli rund öht ? det är ju helt ofattbart! OOH jag vill bli Iprenmannen!!!

muggles skrev 2010-03-01 15:26:32 följande:
    Nenne: mina skidbyxor har ett smalare parti vid midjan så när jag åkte fick jag ha dragkedjan öppen, speciellt när jag böjde mig ner i svängarna så svällde ju magen liksom. Man har lite sämre balans när man åker med mage också
  • passionsblomman

Ni som sprayat, har någon av er möjligen läst bipacksedaln på sprayen och noterat vad som står under "vanliga biverkninga" ?

Minns ni att min gyn typ lovade min sambo att "Oh nej, några sådana problem är det inte fråga om när det gäller det här" när han oroligt undrade ifall humörsvängningar var att vänta sig?

Med tanke på att hela behandlingen innebär ett major ingrepp i hormonbalansen hos kvinnan så anser jag att detmest logiska att vänta sig ÄR att just känslosvall och humörförändirngar kan komma under resans gång.

Iallafall så går "...depression, känslomässig instabilitet, nedstämdhet och trötthet" som ganska tydliga exempel på just "humörsvängningar" i min bok.

Jag tycker det är fegt och missvisande att vifta bort sådant. Och taskigt också, för OM man drabbas av de biverkningarna, är det ju skönt att ha läkare och info i ryggen så man slipper bli rädd och ens partner jkan ha lite tro på att det är normalt.

Inte för att jag går och väntar på värsta biverkningarna, men själva principen att hon var så väldigt "OOOh nej, lite dov huvudvärk och möjligen lite svettningar" när listan är ganska låg och innehåller både sömnsvårigheter, torra slemhinnor, bröstkörtelförändringar, yrsel och det ena med det tredje.

Dessutom har hon nog glömt att säga att vi mste ha skyddat sex, som det också står noga om i pappret, och att "läkaren kommer att iformera mer ingående om detta" för vårt sexliv har inte nämnts med en bokstav.

Usch vad trött jag är på läkare och läkare och läkare!

Jag blir förresten helt igentäppt av sprayen efter en stund och snorar och nyser och verkar helt förkyld fast bara under resten av kvällen efter puffning. Har ni blivit så också?

• Telis
    nennesjuttioåtta skrev 2010-03-01 15:27:22 följande:
    Jag vet inte, han går igång mer på när jag städar (tölp!), men kanske en städerska i hjälm...??!?
    Varför inte? Så kan ni ju prova lite nya grejor utan att du behöver vara rädd för att slå dig.
  • Telis

PB, jag läser aldrig såna listor, jag blir så dålig då.

Men ni behöver inte ha skyddat sex! Det händer lite då och då att folk blir gravida under sprejning och det är ingen fara. Då slutar man bara med sprejen, man upptäcker det så tidigt att det är ingen fara för fostret.

• Telis

Det där sista med snor, nysningar och täppthet fick jag också!

• nennesjuttioåtta

telis
    ja vi har ju råkat ut för några fontanellskrapningar så det var ingen dum idé.

PB
    jag kommer inte ihåg att jag blev täppt, och dessutom tycker jag också att det är konstigt att er läkare sa att man inte fick humörsvängningar ? vi försätts ju i klimakteriet, vem vet vad som ska hända och hur man reagerar förutom påfrestningen att kroppen förändras?!? Men för att lugna dig, jag svettades bara som en tok, och mådde övrigt som vanligt (förutom att jag redan var deppig, men det beror ju inte på medicinen).

Däremot måste din man vara på det klara med att han ska stötta dig, oavsett om dina humörsvängningar beror på medicin eller inte. Ni går igenom det här tillsammans men du är den som gör det.

• nennesjuttioåtta

ja, jösses de sa inget om sexförbud till oss! Varken gyn eller Falun. Händer det så händer det och det händer ibland att man blir gravid under nedregleringen och då är det ingen fara för fostret.

• Lapinette

Inget sexförbud här heller under nedreglering. Samt en till som mådde helt ok förutom att jag kände mig lite "tung och nedstämd" de sista 2-3 dagarna jag sparyade (jag sprayade då i 3 veckor).

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge