• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis

nenne, jag hade aldrig foglossning så det vet jag inte hur det känns men nog är det svårt att åka telis med foglossning?! Och vad ska du i Åre att göra om du inte kan åka telis?! Kom hit och pussa på Televinken och se om jag har några kläder du vill ha istället!

• nennesjuttioåtta

telis
    haha, nä här ska inte åkas med lös häl, jag kan ju inte göra utfall utan att trilla isär!
    Jag vill televinkenpussas!!!!

• passionsblomman

Nenne, för att vara väldigt tråkig och förmanande: om du har foglossning så tror jag faktiskt på allavr att du ska ta det VÄLDIGT piano med all slags ansträngning där du alls blandar in höfterna. Min svägerska fick kryckor till slut och kunde inte ta sig till toa själv eller NÅ´T. Akta dig! Det är bara nelite fis i tidsrymden som du ska bära ditt barn. Träna och åka skidor kan du göra resten av livet.

Har du väl fått riktigt överjäkla vrålont så går det inte över!

• nennesjuttioåtta

visst var det 13 mars det var date?

• nennesjuttioåtta

pb
    näjjj säg inte så! Fast jag anade att jag borde ta det lugnt men... Jag ska till sjukgymnasten nästa vecka, får se vad han säger. Antagligen samma sak. men då spar ju jobbet pengar på mitt liftkort som jag borde räkna till min fördel vid löneförhandling. Tänk på vilket ansvar jag tagit!!

• nennesjuttioåtta

PB
    nelite fis, det lät nästan som franska!

• passionsblomman

Jag kanske har en liten fransos inneboende sedan något tidigare liv.

Och jo, jag säger så. För det där med foglossning tycks inte ara någon lek för dem som drabbas. Min svägerska är en urstark och synnerligen självständig, aktiv och kapabel människa som alltid klarar saker själv så man blir helt pinsam i jämförelse. Så när hon inte kunde gå öht, då fattar man att det gjorde skitont. Så bättre att ta det lugnt och kanske ha lite tråkigt än att anstränga sig och få skitont. Tycker jag.
    nennesjuttioåtta skrev 2010-03-01 14:37:25 följande:
    PBnelite fis, det lät nästan som franska!
  • Liten med Mindre

Nenne- kan du inte åka med och få gå på spa eller nåt istället?

• nennesjuttioåtta

jaja, något ska jag ju drabbas av.

Fast jag fattar fortfarande inte att jag är gravid. När gör man det?!?!? Ibland får vi såna där glädjefnattstunder av ren eufori ? WOOHOOOOO vi ska bli mamma och pappa till en liten av oss! Eller om man går på stan själv och helt plötsligt slår det en att man äntligen är det där man längtat efter så himla länge och man flinar med hela ansiktet så om det var gångjärn i nacken så skulle huvudet trilla av. Jag älskar att vara gravid men tycker redan nu att tiden går alldeles för fort, snart har ju halva tiden gått! Det här kanske är enda gången! Jag vill vara gravid jämt, jämt, jämt! P tycker också det är fantastiskt och är så glad för att jag äntligen är glad, så som jag brukade vara.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge