• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

liten
    klart jag ska med ändå, får föreslå det där om spa och att det är på ordination. Men ingen ko på isen, det är ändå nästan ingen annan som kan åka skidor, men de som kan är däremot ena riktiga hejare så det hade varit kul!

• Ore

Frullan: Skönt att du har fått så bra hjälp Och hoppas att killarna kryar på dig...

Lappis: Ibland är det svååååårt att låta bli att säga vart man är inne och tjattrar... Jag har nämnt litet ibland om "mina internetkompisar", men anstränger mig att inte tala om vart ni finns

Nenne: Inte riktigt samma sak som skidåkning, men jag var iväg på tävling ung i vecka 19, och ansträngde mig ganska rejält fysiskt. Å andra sidan fick jag ju inte upp så mycket fart som man kan få i en skidbacke...

Semesterdagar: Enligt min senaste lönespec skulle jag ha 15 i år. Men då har vi intjäningsår = kalenderår, och jag tror att de går på mitt första besked om att jag skulle börja jobba i september i den beräkningen, så det försvinner nog ett antal dagar till när jag ändrar det...

• muggles

Nenne: ang skidor så kan ingen annan tala om för dig om du kan åka el inte (ja möjgligen en sjukgymnast då) för det är så individuellt om det går el ej. Själva barnet ligger jättetryggt och fint i magen och kan inte "slå sig" om du tex skulle ramla. Det enda som kan hända (och det är iofs rätt allvarligt) är att moderkakan kan lossna och det är farligt men det händer ju inte vid "vanliga" olyckor, utan kanske mer som när Anja åker...
    Det är foglossningen som är kruxet. Foglossningen beror ju på (som du säkert vet) att bäckenet luckras upp och att fogarna börjar röra sig och gnida sig mot varandra - och det är det som gör ont. Slalom är typ det sämsta du kan göra mot bäckenet... Du vrider ju och belastar bäckenet ganska kraftigt vid slalomåkning. Jag var som sagt i v17 och fick major foglossning av just åkningen - kunde knappt sätta mig på toa efter några dagars åkning (fick ta stöd för att kunna sätta mig och så). Men jag är så jäkla envis och åkte iaf. Men jag hade tur ändå för min foglossning gick över sedan, när jag väl slutade åka skidor. Men du verkar ha det mer konstant...?

• nennesjuttioåtta

Ore
    ja, jag tänkte mest att det var farligt att bli påkörd, inte att det skulle göra ont att åka. Det kanske det inte gör men det kommer ju ifatt sen när man är still.

• muggles
    nennesjuttioåtta skrev 2010-03-01 14:56:01 följande:
    jaja, något ska jag ju drabbas av. Fast jag fattar fortfarande inte att jag är gravid. När gör man det?!?!? Ibland får vi såna där glädjefnattstunder av ren eufori ? WOOHOOOOO vi ska bli mamma och pappa till en liten av oss! Eller om man går på stan själv och helt plötsligt slår det en att man äntligen är det där man längtat efter så himla länge och man flinar med hela ansiktet så om det var gångjärn i nacken så skulle huvudet trilla av. Jag älskar att vara gravid men tycker redan nu att tiden går alldeles för fort, snart har ju halva tiden gått! Det här kanske är enda gången! Jag vill vara gravid jämt, jämt, jämt! P tycker också det är fantastiskt och är så glad för att jag äntligen är glad, så som jag brukade vara.
    Ha precis så kände jag när jag var gravid. Insåg plötsligt att jag var i den gruppen som jag avundats förut (den med magar).
  • muggles

PB: det finns alla grader så det behöver inte göra så farligt ont heller. Och min gick över medan Vänner fick sin några dagar innan förlossningen, så det är så himla olika. Många säger att har man väl fått det så är det där för att stanna men så var det itne för mig.

• muggles

Nenne: har du kollat så att magen får plats i skidbyxorna???

• Snorkfröken77

Telis, Vickan, Muggles - Första 120 dagarna av f-ledighet är semestergrundande. MEN man kan som vickan sa få fler dagar enligt avtal, vi (jag jag säger vi ) som är statligt anställda har 360 dagar som semestergrundande som myndigheten går in och ersätter.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge