• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Fru FruLLan

TACK tjejer
    Då tar jag vi och sliter lite på ett master card då eller makens amex. Inser dock att jag tyvvär redan hade bokat avbeställningsskydd, himla onödigt tydligen men... ja ja
    det är ju bara lite pengar.

En till fråga
    Vilka blöj badbyxor är bäst. Ville helst ha dolphin men de säljs inte i stockholm verkar det som. Bara på nätet och det hinner jag inte. Vilka är bäst?

Mugglis: Näe jag har inte börjat jobba. Har dock fått frågan från chefen vid ett par tillfällen som har SUPER kul projekt att driva... men maken jobbar som en blådåre så han kan inte gå på pappaledighet just nu. Var nästan innhe på att låta mormor vara mammaledig... men så kom jag på att jobba kan jag göra hela livet. det är dock inte säkert att jag får vara mammaledig en gång till....

men kul vore det liiiiiite att börja jobba.

näe nu är jag mamma för hela slanten.
    Just för tillfället till två sjuka killar... inte HELT kul. Svårt att andas, hostar och snorar. Livet på en pinne helt enkelt.

KUL att ni trivs så himla bra i huset!!!! och hoppas det löser sig med dagisplats! Ser inte fram emot att byta dagis den dagen vi flyttar. Men va faaaan vi har ju inte hittat nåt att flytta till så varför oroa sig nu!

• nennesjuttioåtta

hmmm eftersom snöskyffeln gick sönder igår och det inte finns några nya att köpa någonstans så hoppas jag verkligen att de har fel de som säger att ett nytt snöoväder är på väg hit. GAHH!!

Men det är ändå rätt coolt hur mycket snö det varit den här vintern! Så himla fint!

Muggles
    visst var du i v 17 sista gången du åkte med Moa. Jag kommer vara i v 19+0 och framåt när vi är i Åre. Hade du vågat åka?

• Telis

nenne, förlåt att jag svarar trots att du inte frågade mig men skidfrågor kan jag inte låta bli. Jag hade vågat och orkat i v 20, i v 21 hade jag vågat men inte orkat så mycket. Jag upplevde det som det hände rätt mycket i kroppen där runt v 20-21, magen exploderade över en natt, jag började känna rörelser osv. Men det varierar ju säkert hur mycket som helst från person till person.

• Telis

Vickan, jag vet att det är för tidigt egentligen men det var länge sen Parnassia var inne. Du håller väl koll på henne och var hon befinner sig?

• nennesjuttioåtta

telis

oki, ja det visar sig vart åt det barkar. Just nu känns det ingeting förutom foglossningen. Igår visste jag inte om jag skulle ligga, sitta eller stå upp. Men det gick bra sist att åka skidor och det känns bra så långe jag rör mig, men inte för länge, och sen är det ingen återvändo när det väl börjat göra ont.

• nennesjuttioåtta

men på onsdag ska jag ta nya prover så då ska vi lyssna på hjärtljudet! Hoppas, hoppas, HOPPAS att det hörs något och att vi inte inbillat oss allt!

• nennesjuttioåtta

förresten
    är tråddejten på lördag eller söndag nu då? Visst blev det på Clarion sign?

• nennesjuttioåtta

alltså inte nu på lördag eller söndag utan sen.

• nennesjuttioåtta

jädrar vad det blåser och snöar!

• nennesjuttioåtta

jädrar i havet vad tåget kostade... jaja, det kan det väl vara värt för er skull!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge