• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

Hahah! Ja, man kan ju bli dödssjuk av att läsa de där listorna, fast jag brukar läsa dem ändå. inte minst för att man numera har ansvar för att själv läsa på och avgöra hur man ska göra med bilkörning och så, då triangeln är borttagen.

Jag minns att pergon hade varning om att man kunde bli extremt trött och skulle iaktta försiktighet vid bilkörning då yrsel och tunnelseende förekom.

Själv är jag bara trött och tycker sprayen svider lite i näsan, men trött är man kanske ändå så här års väl?
    Och humöret kan ju verkligen pendla i den här karusellen. helt utan medeciners påverkan. Just därför kan det ju vara skönt att veta att det kanske är alldeles normalt.

Telis skrev 2010-03-01 15:33:13Iföljande:
    PB, jag läser aldrig såna listor, jag blir så dålig då. Men ni behöver inte ha skyddat sex! Det händer lite då och då att folk blir gravida under sprejning och det är ingen fara. Då slutar man bara med sprejen, man upptäcker det så tidigt att det är ingen fara för fostret.
  • nennesjuttioåtta

fy fasen vad gött, nu har nästan hela måndagen gått.

• passionsblomman

Skit, nu börjar det blåsa nå´t alldeles väldigt här. Och snö-regna.

Lappis, orkanen över Frankrike, den har väl inte drabbat din makes anhöriga eller vänner hoppas jag?

• nennesjuttioåtta

nä, vad säger ni, lite måndagspartaj???

• passionsblomman

Nenne, nejmen precis! Det är ju därför jag tycker att läkarna knappast nog kan betona hur vikigt det är att förstå att det här är en skärseld att gå igenom som kvinna. Och att man då behöver att den andre står kvar.

Lappis, jag tänkte också länka till den där artikeln i morse, men du hann före. Fy vilket öde det blev för henne.
    Vet du varför hon inte fick använda de fyra i frysen? Får man inte det ifall man inte är två om det?

• nennesjuttioåtta

nu har jag missat något, vilken artikel?!?!?! *letar bland sidorna*

• Lapinette

pb - man är ju två om det och eftersom de inte längre var tillsammans så antar jag att man inte får ta från frysen. Jag undrar alltid när de skrive 7 IVF om det är hela IVFer man menar men i hennes fall verkar det ju inte så. För i sådana fall har vi gjort 5 ... men jag säger och tycker att det är 3.

Maken skulle ringa till sin mamma idag och höra men de bor som tur är inte nära kusten utan i närheten av Luxembourg så förmodligen var vinden inte lika stark där.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge