• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia

Telis - jaaa det var ett tag sedan Parnassia var inne... skickar ett sms och ser vad som händer!!

Snorkis - vi statliga nissar jaa!!

Ego - jag antar att så små människor som Trollet inte är redo för mat- och sovrutiner.. men det är hans föräldrar.. hm...

• passionsblomman

Lappis, hurdå menar du? Hon gjorde väl först fem försök som inte tog sig och sedan två till efter operationen, eller fattar jag helt fel?

• nennesjuttioåtta

PB
    tack!
    Men hur kollar de upp om man fortfarande är två som vill sätta in FET? Vi fick skriva på båda två att de fick förvara våra frysisar i 5 år, kanske man måste skriva på båda två om det gått ett tag?

Jag räknar som att vi gjort 2 IVF och ett FET, inte 3.

• nennesjuttioåtta

vickan
    usch, tur att alla hann ut!
    Ang Trollet, det kommer ju bli bättre, håll ut! Njut av tiden istället! Den kommer inte igen!

• passionsblomman

Jahapp, dags att ge sig ut på vägarna. Handbollsträning och sambohämtning står på schemat. De gick precis ut med en skarp halkvarning på radion. Hoppas alla andra som är ute och kör också hörde den...

See ya!

• Lapinette

pb - så kanske det var. Jag fick bara för mig att eftersom hon hade i frysen så hade hon även tagit där av (eller fått tidigare).

• nennesjuttioåtta

Det kanske bara gäller om man gör landstingsfinansierade, men i Falun så skulle vi ha använt frysisarna innan något nytt färskförsök skulle göras. Eller hur gjorde ni, Lappis? Visst tinade de (klantarslena) alla på en gång men först efter att ni hade gjort tre färskförsök?

• nennesjuttioåtta

inte för att det spelar någon roll, men funderar också hur de räknar 7 IVF

• Lapinette

Nej, vi fick bestämma själva. Efter vår första försök gick vi direkt på en ny IVF istället för att ta från frysen fast vi hade fått några dit. Så vi gjorde två fulla IVF innan vi vi gick på vår första FET. Sen en ny IVF trots att vi hade kvar i frysen.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge