• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

Mugglan, Ja, ja har förstått att där är grader i helvetet. Men när man läser det där att fogarna gnider mot varandra...iiiiiii vad det liksom gnisslar inombords då. Som när man tänker på naglar mot svarta tavlan.

• nennesjuttioåtta

muggles
    jo visst är det så. Jag har det ju varje dag men det är så olika hur det känns. Det är värst när jag suttit still (som på jobbet eller i soffan) och sen ska röra mig. Igår städade jag, målade och plockade grejer och till slut var jag så öm så jag lade mig ner. Men sen kom jag knappt upp ur soffan efter tuppluren så det var nästan bättre att ha fortsatt stå men det orkar jag inte heller. Moment 22 liksom.

fuck, jag hade ju velat åka skidor. Jag har ju köpt ny hjälm!

• muggles

NEnne: men du kan ju prova att åka (det var det jag menade) och se hur det känns. Åk 2h, ta en paus och se hur det känns. Gör det ondare - lägg av med en gång och åk och ta ett jaccuzzibad istället!

• nennesjuttioåtta

muggles skrev 2010-03-01 15:15:37 följande:

Nenne: har du kollat så att magen får plats i skidbyxorna???
    hahaha ja det har jag. Även om tanken slagit mig att det kan bli tight! De har hängslen som jag kan förlänga och resår i ryggen. Det är ju killbyxor så de har varit ganska stora innan.
  • muggles

Nenne: du har inte funderat på att skaffa ett bälte? Vet att Vänner hade nytta av sitt, hon kan säkert tipsa om bra märke och så.

• Liten med Mindre

Du får åka pulka nenne! I lagom brant backe då.

Dags att hämta Mindre. Gostrollet!

• nennesjuttioåtta
    muggles skrev 2010-03-01 15:23:20 följande:
    NEnne: men du kan ju prova att åka (det var det jag menade) och se hur det känns. Åk 2h, ta en paus och se hur det känns. Gör det ondare - lägg av med en gång och åk och ta ett jaccuzzibad istället!
    mm, jag tänkte också så. Jag brukar ju vanligtvis ändå inte åka mer än tre åk innan det är dags att fika , de andra vill väl säkert åka tills de spyr men nu har jag giltigt skäl till soltid och varm o'boy.

Undrar hur AM har det?
  • nennesjuttioåtta
    muggles skrev 2010-03-01 15:24:01 följande:
    Nenne: du har inte funderat på att skaffa ett bälte? Vet att Vänner hade nytta av sitt, hon kan säkert tipsa om bra märke och så.
    jo, var på jakt förut men tänkte först kolla med sjukgymnasten om man får låna där eller så.

Liten
    pulka! Det får jag så ont i röven av vanligtvis, jag har blivit för gammal, hahhahah!
  • Telis

nenne, jag håller med dom andra, foglossning låter som det inte är att leka med och fick du så ont igår hemma så borde du nog inte åka. Kan inte P låtsats som han har samma fetisch för hjälmar som du har för varselkläder så kan du ju använda hjälmen hemma?

• muggles

Nenne: mina skidbyxor har ett smalare parti vid midjan så när jag åkte fick jag ha dragkedjan öppen, speciellt när jag böjde mig ner i svängarna så svällde ju magen liksom. Man har lite sämre balans när man åker med mage också

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge