• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Me tooo... och samma sak när de gäller 1 av 8 försök lyckas om man är över 40 år. Är det då bara fulla IVFer? Maken började säga att då har vi 5 kvar ... men om jag räknar in mina FET så har vi bara 3 ... innan jag äntligen blir gravid !

• nennesjuttioåtta

lapinette
    Ja, det beror ju alldeles på hur man räknar då!

Men samtidigt, jag fick ju bara 2 till frysen på två färska försök... Så de borde väl räkna på fulla IVFer med frysisar och allt för det kan ju skilja sig avsevärt? Eller? Fast man får ju fler chanser..'h nu är det sent, jag klarar inte av tt tänka

• nennesjuttioåtta

nu är dagen sluuuuut hurraaaaaaaa

• nennesjuttioåtta

oupsie
    btw, jag har inboxat dig...

• Lapinette

Ja, jag undrar alltid hur folk har räknat när de säger typ vi har gjor 10 IVFer. Är det då verkligen 10 stycken ... inga FET alls?

• Lapinette

Och 10 stycken utan en endaste till frysen??!!

• snaily

Hej brudar, oj vad ni skriver. Skyller på trötthet och minns inte vad jag tänkte kommentera...

Nenne
    Myyycket sol och fika och jacuzzi och liiite skidåkning men bara om det funkar, tycker jag. (Som har sååå mycket egen erfarenhet av foglossning... not. Men det verkar väldigt obehagligt!)

Telis
    Apropå era semesterplaner så vill jag bara påpeka att Gotland är en stor och viktig del av Götaland...

PB
    Inget sexförbud under spraytiden för oss heller, ingen fara vid ev. graviditet sa doktorn när jag frågade. Annars verkar jag ha drabbats av väldigt lite biverkningar överlag - har nu sprayat ända sen i december fast med två omgångar sprutor med där också. Lite huvudvärk någon gång då och då vilket jag nästan aldrig har annars, och så min lilla överstimuleringshistoria också, men annars ingenting.

Läkarbesöket gick väl ok, har inte hänt så jättemycket i äggstockarna än så länge den här gången, en del blåsor på gång i ena äggstocken men lite halvdåligt i den andra, mindre än vid förra IVF-försöket men så har jag ju lägre Puregondos nu också. Orkar inte stressa upp mig över att det såg lite halvklent ut, tänker att det hinner nog komma igång framöver. Ska dit igen på torsdag för nytt VUL. Och blodprov, men det får jag väl som vanligt fixa själv.

Var ju aptrött egentligen men när vi kom hem mitt på dagen var det så stråååålande fint ute, sol sol sol på all härlig nysnö och bara ca 5 minus, så kunde inte motstå en skidtur i ett nyupptäckt skidspår. Helt underbart var det! Sen har jag sovit en stund och har inte tagit mig ifrån sängen efter det, gud så skönt att vara så här lat! Jag vägrar leka macho eller martyr i jobbet - vilket det känns som typ alla andra gör i mitt yrke! - så jag tänker faktiskt försöka ta det lite lugnt när det finns utrymme, efter att ha jobbat en hel del under helgen och sen en hel natt! Så det så!

• Lapinette

Whatever ... undrar bara emmellanåt.

Själv har jag ringt sjukvårdsupplysningen och hon tyckte jag skulle gå till Cityakuten imorgon om jag fortfarande har ont/besvär. Själv dopar jag mig med nässpray och hoppas jag mår bra snart.

• snaily

Fru E
    LYCKA TILL med sprutorna, det kommer gå så bra så! Shit vad vi ligger lika! Kan vi inte göra en deal att vi båda lyckas med IVFen?

• Lapinette

Snaily - så klart du ska ha det skönt när du har jobbat hela helgen!! Härlig inställning att inte oroa sig ... de ska ju växa ett tag till.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge