• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Snön yr utanför och jag tänkte ta mig ut till Apoteket samt Coop (kylskåpet är tomt). Vill inte alls gå ut! Våren känns jäkligt avlägsen.

• viktualia

Vänner - 2-3 månader är en bra början... hm.. hur jag nu ska lyckas vänta så länge... hm.. jaja... det är ju början på en ny typ av prövning i livet...

Telis - tack för länken! det är ju givetvis där man ska spana.. på Smittskyddsinstitutet

Lappis - hur smakar sav?!? *nyfiken*

Ego - Trollet sover halvrisigt första delen av natten och längre perioder ju närmare morgonen man kommer. Det följer väl normalkurvan men jag har inte vant mig vid störd sömn än... så jag blir lite matt varje gång han sätter igång och piper. Det tar väl nån vecka till innan jag accepterat livsförändringen nattetid....

Har dock lyckats klämma på mig ett par schyssta jeans!! ÅÅÅÅÅ jag svävar!! Så najs att ha på sig välsittande byxor!!! Att det sedan ligger något pepparkaksdegsliknande precis ovanför linningen och påminner om muminmagen - tjaaa det ingår ju i konceptet. Lyckades sortera halva garderoben, shit vad med kläder!!! Flera faser av gravidkläder, en del friluftskläder, en del "före bantning"-kläder och en del kläder i storlekar som passade precis före graviditeten. Tur att vi bor i en villa med gott om garderober..

• muggles

Jag fick en liten egoboost i lördags när jag handlade nya jeans - och fick GÅ NER en storlek (till samma som före grav)!

Först sprängde vi vallen med att handla sammanlagt 3 par jeans och en ny tröja till maken (i stans absolut bästa affär - www.tedbernhardtz.com/). Riktiga jeansnördar som jobbar där och ger bästa gammaldags servicen.

Sedan åkte vi till MediaMarkt och köpte hemmabiosystem för att DVD:n pajat (Maken kommenterade att min amorteringsplan just gick åt skogen men...).

• nennesjuttioåtta

här är problemet tvärtom, jag har så himla lite kläder!!! Det känns för tidigt att köpa gravidtoppar (mammajeansens mudd sitter ju löst, vart tog magen vägen?!?!), jag hittar inga vanliga kläder som jag vill ha och det i garderoben är bara t-shirts, känns det som. AAARGHHH!!!!

• muggles

Fö är det min LCHF-diet som gjort att jag kan ha tajtare jeans för träningen går fortf på sparlåga. (Fast i min LCHF-diet ingår att äta bulle på helgen ).

• Telis
    viktualia skrev 2010-03-01 11:26:00 följande:
    Det tar väl nån vecka till innan jag accepterat livsförändringen nattetid....
    Fniss, i så fall kan du väl berätta för mig hur du gjorde?
  • viktualia

Lappis - ang ögat så finns det nån salva på Apoteket som behandlar sånt där.

FruLlan - jättebra att du är igång med terapin!!! Även om två år är en oändlighet så är det ju jättebra att ta tag i sådana där spöken som du bär på!! Mycket bättre än att stelna till att bli bitter eller bara allmänt taggig... *kramar om*

• muggles

Nenne: du kan ju kolla lite efter amningstoppar - de kommer du att använda länge och de är ofta stretchiga runt magen. Det finns snygga sådana också... JAg kommer också ihåg att min mudd var alldeles för stor i början och hade den dubbelvikt. Men på slutet fyllde jag ut den

• muggles

Vi har just spanat in en segelbåt (modell stor) som sjunkit i småbåtshamnen som ligger här nedanför våra fönster (kontoret ligger ju vid älven). Det är bara masten som sticker upp (och den är stooor). Stackars dem!

• muggles

Lappis: vaffan - hade jag fått sav till en god middag hade jag nästan blivit förbannad. Typ "driver de med oss?!". Säker på att det inte var Dolda kameran???

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge