• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis

Åh, nu blev jag sugen på hemmagjord nyponsoppa, det är ju verkligen något helt annat än Ekströms! (Fast jag skulle inte vilja betala hundralappar för den på en finkrog.)

• MuffinsTönt

Nu ska jag gå och äta semla. Här säljer de det för 10kr st. Då kan inte en semle-beroende bara stå och titta på. *mjukar upp ryggen för att rulla hem sen*

• nennesjuttioåtta

alltså var det sav på riktigt, jag trodde det var en förkortning på något starkt. Yeiks!

god morgon!

• Vännerfan

Puh, har precis ringt för att reklamera en grej. Hatar verkligen sånt, men det känns ju SÅ bra efteråt när man bestämt sig för att göra det och det går ens väg. Det gällde en sån simpel grej som en ny skötbordsdyna till vårt Elfa-skötbord. Jag trodde inte de gick att få tag på längre, då skötbordet inte säljs längre, men det gjorde det. Så jag betällde en fast den kostade 325 kr. Lite mycket för en gammal dyna. (Måste ha legat några år på lager.) Och nästan lika mycket som vi gav för hela skötbordet inkl. dynan. Men när den kom så var det paketerat så dåligt att det gått hål på 2 ställen på baksidan på det. Tänkte direkt på Ores klänning som också kom fram med ett litet hål i. Man blir så besviken. Och när de går hål i gammal plast behövs ju inte mycket för att hålet ska bli större... Trodde inte jag kunde reklamera i efterhand, då jag borde reagerat direkt när jag tog emot paketet, men de kommer skicka en ny och jag behöver inte ens skicka tillbaka den gamla.

Tinga, Maken märkte direkt att nåt var knas med pizzadegen. Trots allt blev dock botten himla bra ändå! Så nu tror jag sådana där recept är lite överskattade. om t.o.m. jag kan lyckas fast jag klantar mig så. Creme bruleen var dock ingen höjdare. För mycket spritsmak satt kvar.

Nu ska jag ringa hit nån trädgårdsmänniska som ska få komma hit och beskära vårt äppelträd. Sen laga lunch och så föräldarutbildning i eftermiddag, hämta på dagis och så vips är min första dag hemma till ända! Håller med Tinga dock. Nu när OS är över kan man äntligen komma i säng i tid om kvällarna!

• Vännerfan

Jaha, säger som Nenne. Vanlig sav alltså!

Mugglan, Har inte övat ännu idag, men det står på programmet att göra det lite varje dag. Känns dock som att jag minns det rätt så bra fortfarande. Känns för övrigt kanonskönt att vara hemma!!

• Lapinette

Vi har bokat flyg ned till Venedig i sommar (utgångspunkt för vår bilsemester)!

• nennesjuttioåtta

mugglan
    mäh, nyponsoppa som efterrätt, vilken besvikelse! Verkar som det blev ett trauma för dem också.

• nennesjuttioåtta

åh jag har fått nippran och vill gräva i landet NU NU NU!!!!!! Men vet inte hur jag skulle ta mig dit eftersom maken hade av snöskyffeln igår när han skottade taket och vad ska jag dit och göra när jag ändå inte skulle orka gräva mig ned till jorden och sen skulle allt ändå bara dö. ÅÅH låt det bli VÅR!!

• Lapinette

Vår efterrätt hette "Kaffe med bulle" och det var någon slags kaffeglass (superstark). Ingen höjdare det heller då jag absolut inte gillar kaffe. Åt dock kakan som låg bredvid. Däremot var pisageglassen med chokladmousse som man fick efterråt mycket godare.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge