• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Liten med Mindre

Åh - mmmm - pizzan blev god, och till och med maken var hungrig. Avnjöts till lagrad film "Sex and the City" - eloge till maken som tittade med mig. Lite "må bra-film", precis vad jag behöver.

Önskar nu jag hade en bra bok att gona ner mig i sängen med. Har låtit fokus gå till för mycket annat på sistone. Kanske får ta och färga fransarna en omgång till innan sänggående i brist på annan lyx, och innan bebis kommer. Liiite flärdfull vill jag ju bli efter en sån film.

• viktualia

FruLlis - nytt mailförsök har gått iväg!

Liten - vad skönt att höra att er tillvaro fått lite styrsel igen! Det låter ju som att läget blivit klart bättre!

Ego - hoppas på att min mjölkproduktion snart stabiliserar sig.. Trollet äter inte riktigt så mycket som min kropp förväntar sig... visst skulle jag kunna mjölka ur.. men jag är ju lat.. fniss... får väl ge mig på den punkten.. tog en eftermiddagslur och läkte nåt alldeles sanslöst när jag råkade ligga på sidan och sova.. hm.. kossa? jag?!? joooorå....

• MSW

Hej!

Det är verkligen hopplöst att läsa ifatt och sedan tänka att det kommer jag ihåg att kommentera sen.. För det gör man aldrig!

Men Ore: Jag vill också gärna se korten!

Liten: Vad skönt att maken är piggare, då känns det lite mindre stressande kan jag tänka mig att grynet kan komma när som helst!

Frullis: Roligt att du tittar in! Tråkigt med katten! *kram* Hur går det förresten med din behandling? Fick du komma med på den du ville? (du behöver inte svara om du inte vill)

Jaha, undrar hur mycket jag har glömt! Men nu börjar det bli dags för sängen tror jag!

• MSW

MrsB: Jaså var han häråt?! Dömde då eller? Eller varför är man annars häråt?

Och så funderade jag lite på vilken väg EA åker till sin bror, om du kan hända åkte förbi här nära..

• _koko_

Tjohoo, vilken spänning i slalombacken! Har tittat på melodifestivalen med några kompisar och slog sen över till OS lagom till Myhrers åk, sen blev det nästan lite för spännande.

Nu ska jag dricka upp min öl och sen krypa i säng! I morgon är ingen vanlig dag nämligen.

Puss på er!

• Fjosok

Så, sista handen på dom nya tärnklänningarna klara.

Nu ska dom sys, va kul

Och grattis André

• Liten med Mindre

koko - vad är det för ovanlig dag idag? *nyfiken*

Ingen bebis under barnfria natten i alla fall. Kurerandet av mannen går framåt och nu börjar den stressen släppa. SKÖÖÖNT!

Funderar som bäst på vad jag ska laga av kalkonfilén till middag (ihop med ugns-rotsaker), och om det blir en liten namnsdagstårta till dagens Marior. Tårtförslag någon? Ska passa till efterrätt oxå.

Får väl slösurfa lite recept, lagom mör i benen efter en kort stavgångspromenad. Betydligt mer framgångsrikt än simningen igår.

• Vännerfan

Liten, Puh, jag andas också ut å dina vägnar!

Vi ska gå på bio idag hela familjen! Ska bli jättekul, Prinsen är väldigt uppspelt över detta. Det blir "Alvin och gänget 2". Prinsen har sett 1:an. Jag har inte det och jag vet inte om maken har sett den heller. (Men vi kommer nog fatta ändå! )Jag vill inte missa hans första bio-besök och väntar vi tills bebisen kommer lär jag ju göra det.

Koko, Jag har glömt skriva det, men jag tyckte att det var jättebra mot röda rumpor att ha en skål med vatten i och några droppar olja som man blötte de torra servetterna i. Så behöver man inte hålla på och smörja med salva.

Trevlig söndag alla!

• Liten med Mindre

Ha det så skoj på bion vänner! kanske lagom lång film för en höggravid kissblåsa...

• Vännerfan

Ha ha, ja förmodligen! Helt sanslöst vad ofta man behöver springa på toa!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge