• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Mrs  B

Ore
    Vill också gärna bli inboxad......

• BrudSommar2006

Snorkis, filmen var fantastisk men så sorglig att jag höll på att kollapsa! Fast det vet du väl redan om du läst boken.

Ore, jag ser gärna bilderna och hämtar inspiration!

• BrudSommar2006

Hej FruLLan! Kul att se dig här igen, skönt att höra att allt är bra.

• BrudSommar2006

Liten, håller tummarna för att ni får hålla er kvar hemma inatt också!

• Ore

BS och Mrs B är inboxade.

*Vinkar glatt till Frullan*

Kul att se dig, vi konstaterade för något hundratal sidor sedan att vi saknade bl.a. dig Skönt att allt är bra med er!

Hmmm, mejsel och hammare för att få bort is från bilen. Då får man allt vara bra stadig på hand...

• MuffinsTönt

Oj va spännande att följa skidskytte! Sitter och håller tummarna automatisk. Synd att Mattias bommade på sista där.

• Mrs  B

Muffinstönt
    Här följer jag hockeyn......

• viktualia

Ore - vilka snygga bilder!!! *tackar för titten*

FruLlan - får kanske höra av mig särskilt till dig.. ehum...

Oupsie - låter som pulshöjande diskussioner!

sovdags i min värld...

• Snorkfröken77

BS - Jag har inte läst boken än, det var därför jag ville veta vad du tyckte om filmen Alltså hur sorglig är den? Jag är ju rätt känslosam normalt sett (gråtit hysteriskt när jag läst vissa Harry Potter böcker) och nu när jag är gravid är jag liksom strået vassare! Fick tårar i ögonen nyss när vi tittade på Solsidan och Anna som är gravid köpt en vagn för 9000:-, ska lämna tillbaks den och kommer hem med tillbehör också för 9000:- och hon säger till sin make att det är hans fel. Jag känner så väl igen mig! Som tur var såg inte maken mina blanka ögon. (alltså att man gör knasiga saker och sedan skyller på sin stackars make)
    Om boken är för sorglig kanske jag väntar lite med den...

Ore - Jättefina bilder, vilken fin familj ni är! Jag gillar verkligen klassiska babybilder med bebis på fårskinnsfäll nakna, superfint! Sen gillade jag skarpt den på sonen när han har sitt huvud i någons hand, såååå fint!!!!

• Snorkfröken77

Är det någon mer som tittar på solsidan förresten? Det är ju så fantastiskt roligt, med Felix Herngren och Johan Rheborg och Mia Skäringer (?). Det är hög igenkänningsfaktor!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge