• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Det är hur jäkla blaskigt som helst ute ! Så AM ta det lugnt. Hur blev det, ska ni stanna utmed vägen?

• Telis

Åh, det påminner mig om när maken och jag skulle åka till Branäs för att åka skidor. Det var snöstorm och tog 2,5 timmar från Kista (norr om Stockholm för er utsocknes ) till Västerås. Då var jag såååå nära att föreslå att vi skulle vända. Eller övernatta på Västerås central eller vad som helst bara för att slippa fortsätta.

• Ore

Fru E: Jag ska nog ingenstans i maj, vad jag vet...? Men Snaily kommer till mina hemkrokar

Telis: Du är inboxad.

• nennesjuttioåtta

ja, de varnar för halka häromkring också

Nu är det Håkan Hellström på Spotify, åååh I'm i n love!

• Telis

Jättefina bilder, Ore! Vilken söt och glad liten kille!

• Ore

Telis: Ja, han var världens bästa fotomodell- tog inte lång tid att locka fram leenden ur honom...

(Han skulle säkert vara ett tacksamt barn att sno, om någon skulle få för sig det, han tycker det är kul med vem som helst som ler och pratar med honom... Även om jag vill tro att han faktiskt tycker mamma är bäst )

• Lapinette

Måste bara få delge en underbar nyhet som jag satt och grät över i förra veckan. En av de bloggar jag följer, först genom IVFer och sen genom adoptionskurser etc har äntligen fått ett litet barn ... ett fosterbarn.

eludie.blogspot.com

• Lapinette

Snart dags för bulle och te och om 4 timmar 7 rätter !

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge