• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

lappis
    just det, någon ska ju köra flyktbilen. Jag står utanför varuutlämningen med motorn igång!
    nä, svart hår på mig var ingen höjdare... Mörkbrunt funkar om det är rött i. Men det är så himla skönt att inte behöva färga hela tiden, för det ser ju råttfärgat ut när det växer ut. Däremot är det ju inte lika glansigt längre eftersom toning glansar till det. Men, men.

• Ore

Tror att det är bra att ha annat att se fram emot. Inte så att jag tror att man blir gravid lättare för det, men det känns nog lättare mentalt om man har annat trevligt inplanerat... Inte så svårt att i en glädjeyra ställa in planerna, betydligt svårare att komma på annat när man är ledsen och besviken...

• Ore

Har faktiskt inte läst något mer om hur det gick sen...

• Lapinette

snaily - de jag känner, inkl. maken, ska köra halva Lidingöloppet. Så klart du varken kommer att springa eller åka till IKEA med mig!!!

nenne - kanske bra idé att färga håret tills det är dags för kidnappning?!

• Lapinette

Usch, lämna sitt barn efter förlossningen. Ore hör hur det gick eller om man kan anmäla sig som frivillig mamma?

• Fru E

Okej nu är äntligen förvirringen över allt var rätt förutom att jag bara behöver 3 pennor.........jag som hade hoppats på lite mindre sprutor än det blev.......
    Nu blir det gonal-f ca 5-6 dagar, sedan gonal-f + orgalutran och sedan någon av de sista dagarna lägger jag till även ovitrelle (3 sprutor) *håller för öronen*.
    Herregud kommer att se ut som en nåldyna innan det här är över till detta kommer akun med

Lappis-jag följer gärna med er till Ikea

• Fru E

Ore-fy för att lämna sitt barn sådär

• fru AM

Hej tjejer!
    Gud vad ni snackelisnackar en gammal tant som jag hänger inte med i svängarna. Min pappa såg ut som Carl-Anton den gamle trubaduren om någon minns honom - minus 15 kilo och det allra yvigaste håret.

Lappis: bäst man slutar ställa vagnen med Hektor i utanför affärer, hör jag det!!! Fast ni kan få låna honom någongång om ni är sugna på att testa bebislivet ett dygn eller så. Nu börjar han ju bli så gammal som ett adoptionsbarn skulle vara - eller hur små får man dem förresten? Våra kompisar som vi ska till Sälen med har två adopterade och de hämtade dem när de var 3-4-5 månader ungefär (sedan har de en yngre ivf-biologisk dotter också).

• snaily

Ore
    Jo men du vet väl att det är bra att slappna aaaaav... Frågan är om det är avslappnande att ha resor och en massa andra grejer inplanerade? Är det inte mer avslappnat att bara sitta hemma i soffhörnan jämt, typ som jag gjort det senaste året? *borde skicka vidare frågan till någon "slappna-aav-förespråkare"*

Lappis
    De jag känner ska springa 30 km - jag har tydligen bara tuffa vänner och bekanta
    Som det känns just nu ska jag nog springa. Vi kommer nog inte hinna något mer IVF-försök innan dess och jag vågar verkligen inte tro på det här försöket. Känns mer som något som bara måste göras.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge