• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • MuffinsTönt

Nenne
    Du får ha simdynor runt fötterna och sprattla *ähum* menar crawla med armarna.

• Tinga

Förresten - idag har tråden varit öppen i precis en månad och vi är uppe i nästan 5 000 inlägg. Siktar vi på 15 000 totalt då, eller?

• Fru E

Men de simdynorna man hade när man lärde sig simma borde funka, de som var orange/gula i hårdplast som man satte över magen

Nenne-jag använder alltid gelsadel på spinningen SKÖNT!
    Hm kan vanlig motionscykel eller crosstrainer fungera som träning tro?

Har nyss avslutat ett nytt pass med akupunktur, både rygg och mage blev det. Akun försöker så smått övertala mig till att vänta tills maj med ivf för SNART så händer det något

Passade dessutom på att hämta ut alla mina sprutor men istället för att kvinnan på apoteket visste hur många jag skulle ha så frågade hon mig hur många av var jag skulle ha, eeeehhhhhhhhhh jag har ingen aning pep jag tyst. Tyckte hon skulle kunna utläsa det på recepten. För att krångla till det ytterligare så hade de inte gonal-f hemma utan receptet fick faxas till ett apotek där maken är så att han kan hämta ut det innan han kör hemåt idag, kruxigt!

• Fru E

Ni som vet, ska man spruta ovitrelle och orag(någonting, för att hindra din egen äl) fler gånger än en
    På receptet skulle jag ta ut 3 ovitrelle och 2*5 orag*.......jag som trodde att det bara var en spruta som skulle ha till var *ajaj*

• nennesjuttioåtta

Fru E
    du har nog fått medicin till alla tre IVFer, det är en ovitrelle per gång.

• nennesjuttioåtta

aprop din aku, Fru E, hur vet han att det kommer hända något snart? Hoppas han har rätt men sa han inte så i höstas också?

• nennesjuttioåtta

nej, nu ska jag äta. Och sen gå på stan tror jag.

• Fru E

Men det stod att jag kunde hämta ut 4 gånger á 2*5 på den ena......så då är jag pengar fattigare som jag inte hade behövt?

• Fru E

Antar att man inte kan lämna tillbaka dem till apoteket nu direkt

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge