• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia

total ego - nyfikna jag tog fram en av klädlådorna ur garderoben och provade mina byxor från före graviditeten. Det är inte såååå långt kvar innan jag kan ha dem igen! Tjohooo! Men än så länge har jag gravbyxor som passade fram till halva graviditeten ungefär.

• muggles

Jag hade utvecklingssamtal igår och min chef vill att jag ska bli BDM (Business Development Manager) vilket är en sorts teknisk variant av KAM. Men han nämnde ingen lön... Men han kommer inte undan, jag funderar just nu på om det räcker med 2000 kr i påslag... Till saken hör att förra året godtog jag 800 kr vilket var delgivning och ingen förhandling iom att företaget gick dåligt. Men jag kan tänka mig att det säkert fanns ngn manlig kollega som inte godtog det utan lyckades tillskansa sig mer Så i år har jag ingen lust att stå tillbaka.

• nennesjuttioåtta

jag tror jag aldrig ska byta tillbaka till vanliga jeans, fy fasen vad skönt med mudd! Fast nu när magen krympt (bör jag vara orolig?!?) så ser jag ut som en tulpan i dem.

• Lapinette

Härligt Vickan!!!

Jag ljög om min lön när jag började mitt nuvarande jobb för att få upp ingångslönen och sen dess har jag fått lite extra men inte de senaste åren då det har gått dåligt för företaget. Däremot har jag ju hämtat ut lite bonus och så får jag blommor och champagne när jag gör bra jobb. Inte samma sak som löneförhöjning men jag ska nog inte klaga. Fast i närheten av makens lön lär jag aldrig komma.

Och angående vår trevliga diskussion för några veckor sedan gällande kända killar vi gärna kunde tänka oss ... så "råkade" jag hittta den här hemsidan. www.robertascroft.com/latest.php

• nennesjuttioåtta

vickan
    ja jag har läst både bra och dåligt om simning. För när man simmar så särar man ju på benen och det ska man ju undvika. Men annars är det ju kanonträning. Är det kloret du är allergisk mot eller? usch, luktar det mycket klor så betyder ju det att många kissat i bassängen....

• snaily

Lapinette skrev 2010-02-26 10:46:14 följande:

Löneförhandla ... vad är det för något??!!
    Säger detsamma... I min statliga anställning kan vi ju prova löneförhandla om vi tycker det är kul, typ. Det kan ge max någon hundralapp upp men i slutänden går de ändå efter en stelbent tabell efter hur länge man jobbat och hur gammal man är. Men det är i alla fall rättvist mellan könen (bör vara!)
    Så om jag ska byta jobb till någon privat anställning är jag skitnervös inför löneförhandling, är helt kass på sånt.
  • Lapinette

nenne - tulpan??!!! Hur fasen ser man ut då?

• nennesjuttioåtta

lappis
    ooohhhåhååhåhåh fredagslektyr!

• MuffinsTönt

Nenne
    Crosstraining kanske kan vara ngt? Jag brukar köra det istället för cykel eller löpband.

• snaily

Nenne
    Du får simma med benen ihop som en sjöjungfru, då blir det extra bra träning för överkroppen.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge