• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Liten med Mindre

Mugglan - låter nästan värt att vara tung i huvudet över en god flaska vin o bra konversation.

Nenne - krya på makens tå så han får skida ordentligt. Trist att bli skadad så nära inpå något man laddat för. Väldigt typiskt!

Tinga - heja dig! Stå på dig - inte ska du behöva gå ner i lön heller. Om inte alla andra på företaget gör detsamma...

Rapport från sjukstugan, maken forfarande hög feber och svag som en nyfödd kattunge. Tyvärr kan jag inte oroa mig för honom än, eftersom jag själv hade 40 graders feber i 5 dagar när jag hade influensan sist. Möjligen ska jag kolla med vårdguiden om jag borde skaffa något antiviralt för mig själv för att slippa få det...

Sen verkade Mindre lätt rosig om kinderna i morse, men jag orkade faktiskt inte kolla tempen, hon var i alla fall aktiv som få - så dagmamman får ringa om det visar sig vara något.
    Sammanbrotten för min del duggar tätare o tätare - vem delar ut tapperhetsmedaljer för att man försöker orka?

(I och försig skulle väl Tingas hus var fullt vid det här laget om det nu fanns såna medaljer...)

• snaily

Här, Liten: *hänger stor tung guldmedalj runt din hals*
    Vad stressande att maken inte är bättre! Håller en tumme för att det vänder nu!

Lappis
    Era kvällsplaner låter suveräna!

Nenne
    Neeeej, inte stortån! Den behöver man ju verkligen när man åker klassiskt. Mycket smärtstillande knark får han ta, han får höra av sig till mig om han behöver någon dundermedicin

Jourhelgsfredag - blää!
    Men det snöar - jaa!

• nennesjuttioåtta

liten
    40-graders feber 5 dagar i sträck?!?!
    Det har jag aldrig haft (eh.. som om fenomenet inte skulle finnas då), jag brukar ha hög feber en dag och sen fasas det ut. Hur pallar man 5 dagar?!?!

• nennesjuttioåtta

snaily
    Sugar mama, jag återkommer i ärendet om så behövs. HAHAHAH! Har du någon komedicin?

• MuffinsTönt

Gomorrn tjejer! FREEEEDAAAG!

Imorrn ska jag sova på hotell i min egen stad. Lyxigt! Jag ska gå på en kurs "Ideel ledarskap" heter den och ska vara i 2 dagar. Eftersom det kostar lika mkt för alla oavsett om de bor i stan eller utanför så får alla bo på hotellet. Wooohoo!

• MuffinsTönt

Oj, klickade jag på fel knapp?

Liten
    Nej va segt! usch, hoppas maken kryar på sig supersnabbt!

Nenne
    Nä, Men va fan! Inte kan de bajsa utanför ditt hur. Borde gått till grannen istället. Sicken otur med tån. Mormor brukade rulla på uppsvullna delar med ett kokt ägg när jag var liten. Vet inte om det hjälper för er.

Kram till alla (speciellt Muggles och Lappis, jag läste om det ni skrev igår men kunde inte kommentera.

• Liten med Mindre

nenne - man är ganska ynklig efteråt. Men det var innan småbarnstiden i alla fall, det fanns tid att vara ynklig... Maken har inte heller varit febrig länge förr, så han mår ju som en hel karl o lite till. Tur för honom att det inte är han som är Mindres "medlepunkt" just nu.

Det verkar komma i skov såna där år när man bara är sjuk hela tiden.

Snaily - tackar. Solar mig i guldglansen.

Behöver säkert bara ynka av mig lite. Vårdguiden tyckte lite synd om mig, men sa att man inte kan göra så mycket om man blir sjuk. Kommer bebisn så kommer den ändå. Antivirala medel biter inte på vanliga influensan, och eftersom jag var vaccinerad mot grissnuvan så kan jag inte göra så mycket mer. Skönt att få höra i alla fall.

Skickar några till böner till högre ort och hoppas det hjälper.

Ska nog inte försöka mig på några fredagsskak på rumpan - det ser inte så sexigt ut längre...
    Laddar upp inför fredagsmiddag i alla fall - falukorv å makaroner borde gå i Mindre o mig i alla fall. Flyttar fiskgratängen med räkor till annan dag... Undar om jag ska köpa på mig lite lyxglass i affären. Jo, det ska jag nog...

Snaily förresten - var glad över snön för mig med. Här regnade det i natt, och nu är det dimma o plusgrader. Kunde det inte nöja sig med plusgrader o solsken...

Tar en nötskorpa till och laddar för shoppingpromenad. Glad att centrum bara är 5 min bort när jag måste handla.

• nennesjuttioåtta

här har det snöat igen. Åååh fast nu räcker det faktiskt!

• nennesjuttioåtta

nötskorpor lät riktigt gott!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge