• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Tinga

Vickan - stort grattis till Trollets ankomst! Med vilken fart han kom ut, när det väl var dags. Jättefint namn ni valt också.

Muggles - vilket skit med tant, särskilt om du nu hade förhoppningar den här gången. Varma kramar!

Lappis - massor av kramar till dig med; det känns som att mattan ryckts undan under era fötter alldeles för många gånger nu. Vad jag önskar att ni kunde få åka iväg på studs och hämta ert barn.

Pb - vilken vän och räddare i nöden du är, som rycker ut för snöskottning och husräddning. All heder åt dig!

Jag har haft svårt att hänga med i tråden parallellt med OS och tjänsteresa, men nu är ju snart OS över, så då ska det bli mer trådtid igen. Jag har inte läst ikapp mer än idag, men hoppas att jag inte missat något väsentligt. Förstår att det är flera ivf:er på gång (Snaily - då var du ordentligt nedreglerad? ), och jag håller såklart tummarna stenhårt för er alla.

Själv är jag skitarg. Idag, nästan en månad efter att jag börjat jobba, blev jag inkallad till min nya chef för att skriva på anställningsavtalet (jag är ju redan anställd i företaget, men lönen skulle ju revideras). Hittills har jag haft res- och övertidsersättning, men det ville de förhandla bort nu. Visst, det kan jag tänka mig, men de erbjöd en extra semestervecka och 2.5%! Hallå, vilken planet lever ni på; det normala är ju att det är värt en extra semestervecka och 8-10%. Jag vägrade iallafall skriva på, och ska nu ha en diskussion med fackets lokala förhandlare, för att se vad som finns att göra. Kommer de inte med ett bättre erbjudande kommer jag att fortsätta med mitt gamla avtal, och gissa om jag ska redovisa varenda j-vla res- och övertidsminut isåfall. Jag har varit iväg ett par dagar den här veckan, och skulle alla resor vara som den här (m a p övertid och restid), så ska jag ha minst 5.5% i påslag, annars går jag back i förhållande till mitt nuvarande avtal. Då är ändå ingen övertid utöver den på tjänsteresan inräknad. Jag vet att de är snåla på mitt företag, men den här gången tycker jag att de har gjort bort sig. Chefen avslutade iallafall samtalet med att säga att han var glad att ha mig på avdelningen, trots att jag trilskas.

• Tinga

Vickan - usch, jag ryser när jag läser om din kompis och hennes för tidigt födde son. I det sammanhanget är det ju lyx att "bara" ha en matkrånglande son; han är ju normalt utvecklad på alla andra områden.

• viktualia

Tinga - pissigt avtalsförslag!! Stå PÅ dig!!!!!! Det där med restid på tjänsteresor är viktigt att få ordning på!! heja heja heja!!! (för egen del får jag räkna restid som arbetstid så en endagsresa till Sthlm innebär 13 h arbetstid fast mötet kanske är 7 h, en deal som jag tycker är skitbra).

• Tinga

Både Piff & Puff har börjat prata en hel del nu. En massa babbel utan mening (för mig och maken ) har det kommit länge, men nu säger de även ganska många riktiga ord. Det är så kul! Dessutom måste det vara jätteskönt för dem att kunna förklara vad de menar, och inte alltid mötas av en oförstående och gissande förälder.

• viktualia

Tinga - ett av kompisens sons krångel är just maten.. men nu var hon jätteglad för just nu funkade det strålande.. men de har kämpat på samma nivå som ni med hans mat. Plus allt annat som handlar om dålig sömn, ständiga förkylningar som lett till slembildning som gett dålig aptit osv osv. Och förflyttar sig själv gör han inte, men hon berättade att han hade skoj med sin gåstol i alla fall.... gaaaaaaaaaaaa jag blir helt matt bara av att skriva om det...

Som sagt. Livet bjuder en oväntade utmaningar och är dessutom galet orättvist!

Nu ska jag gå och heja på maken som ska bada sonen innan det är dags för nattning av både stor och liten.

• BrudSommar2006

Sitter och tittar på The time traveler's wife, jag hade ingen aning om att den skulle vara så sorglig. Fin, men så otroligt sorglig, inte bra med mina hormoner...

• snaily

Ok Telis, jag tror dig Vilken supersvärmor du har!

Ikväll blev det god hämtmat, som jag var vääldigt nära att tappa på golvet mitt framför nosen på Korven!

Tinga
    Jo, tydligen var jag nedreglerad ordentligt!
    Heja dig, du är duktig som står på dig angående avtalet! Clap

Första sprutan för den här omgången avklarad... snart dags att bli svullen och trött värphöna, suck.

• snaily

Telis
    Om jag och maken någon gång får barn... kan vi hyra din svärmor då?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge