• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

snaily - förstår inte alls varför du inte ville annvända den igen!??? Och sicken tur att Korven inte är en iller .

• fru AM

PB: tog precis ett kort med mobilen på fina buketten som nu slagit ut i full prakt - helt fantastiska blommor. Vill du se? Inboxa mig ditt mobilnummer (om du kan ta emot MMS?) så skickar jag!

• fru AM

Fint hus i Ålsten du länkade till Lappis! Fast irriterande pelare på flera ställen (de har väl slagit ut bärande väggar och tvingats staga upp konstruktionen). Trots det jättefint!

• Lapinette

AM ...ja, de har flyttat ned köket och öppnat upp i vardagsrummet om jag förstod det hela rätt.

• passionsblomman

AM, du är inboxad.

Sigel, hihi, näjaghade nog också släng den..iallafall hade jag inte valt att ha den i näsan sedan.

• nennesjuttioåtta

öronproppar i bajs! Du kunde gjort örhängen och sålt till tyskar!
  • muggles
    BrudSommar2006 skrev 2010-02-25 13:43:21 följande:
    Muggles, vilket skräp. Hur var det, du ville inte chansa på att prova pergo och inte ivf heller?
    Jag är inte helt emot ngt. Vi har hittills sagt att funkar det inte så funkar det inte. Jag vet ju från tråden att en ivf inte är ngn picknick direkt, vet inte om jag skulle orka med det psykiskt faktiskt. Hade det varit första barnet så hade jag definitivt provat det men nu har vi ju ett barn. Jag ska iaf ta ett snack med maken och se var vi står men hittills var vår plan att prova själva ett år till och sedan lägga ner. Gyn tyckte vi skulle prova själva fram till aug (då ett år efter MA) och sedan söka till honom igen för utredning/ivf.
  • nennesjuttioåtta

lita på mig, you will make a FORTUNE!!!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge