• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Vännerfan

Usch, vilken ledsam läsning i tråden idag!

Stora kramar till Lappis och Mugglan!!

Detta med långa adoptionsköer kommer jag nog aldrig att förstå. Jag vet att man är noga med att tänka på barnets bästa och därför måste utreda ordentligt, men det finns 1) massor av barn som behöver ett hem och 2) massor av föräldrar som vill ge just det. VARFÖR tar det sådan tid att koppla ihop de två???

Enda leendet fick jag när jag kollade på huset Lappis länkade till och tyckte bilderna såg ok ut tills jag kom till det där sovrummet där kläder och saker låg överallt! Var de inte hemma under fotograferingen eller? Hur svårt är det att plocka bort saker inför ett foto? I värsta fall är det ju bara att slänga tillbaka skräpet sen.

Ska kolla lite skidor nu och sen gå och sova och ladda inför sista jobbdagen för lång tid framöver. Har mycket kvar att göra, så det blir ingen lugn dag imorgon tyvärr.

• snaily

Telis skrev 2010-02-25 20:13:34 följande:

Och på tal om lägenhetsvisningar så var jag och maken på en en gång där sängen var obäddad och det låg ett par, använda, kalsonger på golvet nedanför sängen.
    Telis - nää, nu hittar du på! (Hoppas det inte var er egen lägenhet! )
  • Lapinette

Telis - åt hunden upp både pannan och chokladkaka??!!

• Telis

snaily, joooo, det är faktiskt sant! (Men nej, det var inte vår lägenhet.)

Lappis, fniss, nä långpannan åt hon inte upp.

• Parnassia

Telis! Du var kanske inte värst! Vår hund åt upp en ask barnalbyl med hallonsmak... Inte bra, men hon hade väl huvudvärk.

(OJ, nu kanske man får bannor av Snaily för att man inte har koll på grejerna hemma. Fast det här hände för mer än 20 år sedan (=preskriberat) och hunden mådde bra minst ett par år efter detta.)

• passionsblomman

20.00 *puff puff*
    Nenne, äääääk du har helt rätt-smakar illa när det åker ner i halsen!

Uj vad de kämpade Svenska tjejerna i staffetten. Ida Ingemarsdotter - vilket pannben!
    Det ska bli roligt att öfölja Sveriges längdskidlandslag framöver.

Nu har jag gjort äppelpaj som ska med till stackarna med det läckande taket. Man måste fika lite extra i bedrövelse, det är min fasta övertygelse.

• Telis

Parnassia, åh vad skönt att du var lite värre. Fast jag är rätt säker på att min hund hade ätit upp en ask med barnalbyl också om vi lämnat den framme, hon åt allt.

Jag kanske ska nämna också att kladdkakan inte var vår, hon hade hoppat över staketet till grannen och ätit upp deras kladdkaka som stod på altanen på kylning. Sen hoppade hundjäkeln tillbaka över staket och låtsades som ingenting.

• Telis

Inatt var förresten svärmor här och tog ALLA nattpass så att maken och jag fick sova hela natten tillsammans och i samma säng. Första gången på sex veckor! Är inte det världens bästa svärmor?!

• passionsblomman

Telis, svärmor verkar vilja ha kvar er som en intakt familj! .-p Underbart gjort!

Hundar som vräker i sig...när jag var liten blev jag vittne till hur vår strävhåriga tax tog ett skutt rätt upp i luften, fångade änden på den fläskfilé mamam stod och skar vid skärbrädan och sedan krigade i en dragkamp med min mamma om. mamma vann.

Det gjorde dock inte modern i en kompis familj. De hade en Grand Danois som snöt och slök HELA julskinkan en julafton när ryggen vändes till ett par minuter. Han låg på rygg resten av dygnet med en stor kula där magen ska vara. Skamsen lite plågad, men ändå påtagligt nöjd.

• viktualia

Passionsblomman - håller helt med Liten om att du står högst på listan över "hjälpsamhet" i tråden! Äppelpaj också! Heja heja!

Liten - men kära nån... make med 40 graders feber låter ju vidrigt helt utan att bf närmar sig med stormsteg.. hur länge har han varit sjuk? vad säger sjukvårdsupplysningen?

Ego - har just pratat med min bästa kompis. Hennes båda barn är för tidigt födda, dottern på snart 5 har kommit ikapp utvecklingen fullständigt. Sonen närmar sig två år nu, men har inte kommit längre än till en 6 månaders nivå i utveckling... och jag blir så fruktansvärt illa berörd av hur hårt de (föräldrarna) kämpar och hur hysteriskt sakta allt går. Fy vad orättvist livet är!!!

Skojigt är dock att Trollets mormor och morfar kommer på besök på lördag! Undrar just om han inte kommer att bli uppäten för att han är så söt!! *fniss*

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge