• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Fru E

Jo det kan man tycka, lite vett&etikett!

Nu mot hemmet och antingen gym eller promenad!

Trevlig kväll!

• snaily
    Lapinette skrev 2010-02-25 15:09:36 följande:
    Om ni är intresserade för radhuset för 5,6 MSEK. www.alstens.se/ObjDesc.aspx
    Guldstjärna till den som kan uttala mäklarens efternamn
  • Lapinette

Snaily - tänk vilka olika detaljer man tittar på !

• passionsblomman

Lappis, ooooh hemmaplan! Den där radhuslängan ligger alldeles precis intill blomsteraffären jag var butiksansvarig i för några år sedan. *nostalgisk*

• Lapinette

Men hennes förnamn var ju enkelt!

• passionsblomman

Sådana namn man älskar när man ska ta upp beställningar på telefon och ska stava rätt på band och kort till begravningar o.dyl....

• Lapinette

pb - det är ju ett jättefint område men till det priset vill jag nog även ha en tomt.

• snaily
    Lapinette skrev 2010-02-25 15:18:51 följande:
    Men hennes förnamn var ju enkelt!
    Hans också!

PB
    Vilket sammanträffande! Hur går sprayandet nu då?
  • passionsblomman

Lappis, jaaa, och fatta vad villorna som HAR tomt däromkring går lös på då...
    Som sagt, jobba där och försöka sälja blommor till det (snåla) rika folket är en sak. Bo där, det får man göra i fantasin.

Snaily, tjaaa, jag hade larmet på kl 8, slet åt mig sprayflaskan *puff puff* "jaha, den här svider liiiite och killar i näsan" Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz......

• Lapinette

Åter igen ... såg inte ens att de var två!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge