• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • snaily

Någon Googlingssugen som kan tipsa om ett trevligt och hundtillåtet hotell i Göteborg? Har hittills hittat bara ett (Best Western Arken) men det ligger lite off. Tänkte sätta igång och planera vår Kristi Himmelfärdshelg med Skara- och Göteborgsresa.

• snaily

PB
    Då får man säga grattis till en lyckad premiär då! Ikväll är det dags för aj-aj-sprutor i magen på mig.

• passionsblomman

Imorgon drar vi förresten på en liten utflykt.
    En stackars tjej i en av mina andra gostrådar har fått ett elände hemma hos sig-det forsar in smältvatten från deras skiffertak rakt in i huset på flera ställen. Det är totalt skithemskt!

Hon bor också i Småland, typ 16 mil från mig och jag sa att nu kommer vi och hjälper dig! Så vi lejer bort sonen till en kompis-de ska ändå på disco på kvällen. Och så far vi och skottar snö och hackar is och sover över.
    Det ska bli skitkul, för jag ahr aldrig träffat henne.

• Lapinette

pb - vad spännande!!!

Och gällande "puffandet" så nös jag som en galning ... försök att undvika det utan behåll "skiten" istället .

• nennesjuttioåtta

jag tyckte det mest smakade lite muggigt när det rann ner i halsen...

nu pratar jag spray alltså

• passionsblomman

Hahah! Jag kanske ska ta sådana där skumgummiöronproppar och stoppa i näsan så det garanterat inte kommer utanför...

Vilken sorts sprutor har du Snigel? Puregon ska jag ta.

• Lapinette

nenne - säkert att du inte tänkte på något annat??!!

• Lapinette

pb - vilken briljant idé! Att jag inte tänkte på det när jag höll på?

• snaily

Puregon för mig också!

På tal om öronproppar - Korven åt en sådan häromdagen (igår?) och imorse kom den ut bakvägen, såg nästan ut precis som innan. (Men jag slängde den faktiskt ) Tur att han inte är en iller, öronproppar brukar fastna i illertarmar.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge