• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Men vad fasen ska vi med ett superstort hus till??!!! Nej, ska nog gå och värma upp min lunchlåda och inte förpesta tråden med mitt negg.

• Liten med Mindre

Dagens fråga till tråden:
    Om er man inte kunde följa med till förlossningen - vem skulle ni välja då? Varför?
    Med tanke på att han kanske har influensan här hemma, undrar jag om han ens får följa med in, och jag vet verkligen inte vem jag skulle fråga istället...

Ingen av de närmaste vännerna har fött barn. Syster har inte fött barn. Mamma är för blödig och inte stöttande på det sätt som nog behövs.

• viktualia
    Lapinette skrev 2010-02-25 12:09:45 följande:
    nenne - skriv vad som helst. Jag försöker komma till vett och sans igen. Maken försöker muntra upp mig och t o m frågat om vi ska titta på ett hus som jag har hittat.
    Sitter här och grubblar över samma sak som Nenne.. vad 17 ska man skriva...

..under tiden ligger Trollet och sover i min famn, han fyller en vecka idag! och för några minuter sedan var det exakt en vecka sedan jag klämde ut honom. Idag ringde BVC och bokade tid för hembesök nästa vecka. Själv längtar jag mest UT i friska luften... ska våga mig på en shoppingtur efter lite käk idag... och det är väl ungefär vad mitt underrede klarar av...

.... livet är orättvist.. och väldigt OLIKA.... hm...
  • Liten med Mindre

Häpp - kakburken är slut. Dags att ta sig i kragen o göra nötskorpor som mamma önskade. Det minsta jag kan göra när de är här så ofta, stå för ok fikabröd. Neskaffet sväljer de o tänker på annat...

• viktualia

Liten med Mindre skrev 2010-02-25 12:16:05 följande:

Dagens fråga till tråden:Om er man inte kunde följa med till förlossningen - vem skulle ni välja då? Varför?Med tanke på att han kanske har influensan här hemma, undrar jag om han ens får följa med in, och jag vet verkligen inte vem jag skulle fråga istället...Ingen av de närmaste vännerna har fött barn. Syster har inte fött barn. Mamma är för blödig och inte stöttande på det sätt som nog behövs.
    Jag skulle nog ringa och kolla med förlossningen hur en sådan lurig sits skulle kunna hanteras. Alltså hur farligt det är för barnet/dig/övriga på BB att maken är med ändå. För hans motivation att vara med är väl hög?!?!
  • viktualia

Liten med Mindre skrev 2010-02-25 12:17:41 följande:

Häpp - kakburken är slut. Dags att ta sig i kragen o göra nötskorpor som mamma önskade. Det minsta jag kan göra när de är här så ofta, stå för ok fikabröd. Neskaffet sväljer de o tänker på annat...
    *skickar över en kaffebryggare som ändå bara står i vår källare och ett paket schysst kaffe*
  • _koko_

Liten med Mindre skrev 2010-02-25 12:16:05 följande:

Ingen av de närmaste vännerna har fött barn. Syster har inte fött barn. Mamma är för blödig och inte stöttande på det sätt som nog behövs.
    Kom ihåg att din make inte har fött barn heller. Skämt åsido kan ju faktiskt någon nära vän eller syster vara ett fantastiskt stöd i en tuff situation utan att ha varit med om samma sak själv. Sen finns det ju doulor också, kanske ditt sjukhus har kontakt med någon? Men vilket jäkla problem att ställas inför, hoppas maken kryar på sig så du slipper ta något sånt beslut!

Flera kramar till Lappis och Muggles, idag är ingen rolig dag.
  • Liten med Mindre

Vickan - vi har gjort oss av med kaffebryggaren som stod i källaren och var ivägen. Ingen av oss dricker kaffe och orkade inte ha den i köket för besökare bara.

koko - maken känner mig ändå rätt bra, och har gått de kurser jag har, läst de böcker jag har, vet hur jag beter mig... *rodnar*
    Funderar nästan mest på att prata med en gammal spinningkompis om det blir aktuellt. Hon har i alla fall två barn också...utöver instruerandet i ryggen.

Nåja- han kurerar sig förhoppningsvis. Fast jag blir ju orolig när jag varit konstig i magen ett par dagar. I vanliga fall skulle jag härleda det till för mycket sötsaker. Vilket mycket väl kan vara fallet nu med. Men med lagen om alltings *piiip* så vet jag ju inte.

Nåja, åter till skorpbakningen! Tur att degen inte är så god som kakorna.

• viktualia

Liten - åhå! men då kan man ju ha en vanlig melittatratt plus ett paket kaffe i frysen till ev besökare! och brygga rakt ner i muggar när behov uppstår *tipsar*

• Fru E

Lappis-visst är det värt pengarna att adoptera men just nu känns det lite skrämmande med alla kostnader för det. Inget man tänkte på i början att det ska kosta tusentalskronor

Inte alla heller som har 200 000 att hosta upp sådär bara....

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge