• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • muggles

EA: men jag tycker det är så fruktansvärt jobbigt att hoppas. Förra månaden var det ok med tant för jag hade inga känningar och var förberedd på det. Men denna månaden hade jag faktiskt känningar i form av ömma bröst, flytningar, stick i tjejmagen och ett jäkla humör (och en förmodad nidis), så förhoppningarna var ju skyhöga. Det blev en jäkla dipp igår kan jag säga. JAg känner mig så dum varje gång det går åt helvete också, typ "vad tror jag egentligen - jag har är ju för gammal, har jag inte fattat det eller?". Och det här fallet när man hoppas är för djävligt, det känns mkt bättre när man är beredd på tant.

• muggles

AM: du är nu inboxad!

Ore: tror tyvärr inte jag hinner luncha idag

• muggles

Jag tror jag ska ta och köpa nya (tajta) jeans. Jag har behövt ett nytt par rätt länge och först var jag för tjock efter Moa, och sedan trodde jag att jag kanske skulle bli gravid så det var ju onödigt att köpa då. Men nu kan jag nog lika gärna köpa flera par...

Och börja planera resan till Guadaloupe.

Har redan innan tant sagt till maken att jag vill dricka dyrt vin på fredag (trodde att jag ev skulle kunna överraska honom med ett plus lördag morgon - tji fick jag).

Jag fattar bara inte hur jag kan inbilla mig så mkt...

• Lapinette

mugglan - du är inte dum!!! Och självfallet hoppas man, tror och känner blir fallet så mycket tyngre. STOR KRAM till dig!

• Fru E

Mugglan-jag har de senaste månaderna inte letat symptom eller brytt mig då de kan betyda vad som helst. Måste säga att det varit skönt att inte reagera nämnvärt om man har ont i brösten eller inte. Men visst en liten strimma av hopp finns alltid varje månad och gör en lite besviken och då kommer tankarna som du säger att "trodde du verkligen att du var gravid HA".
    På något sätt har jag blivit lugnare och tar månaderna som de går även om det nu lär förändras radikalt om några dagar....

• Lapinette

mugglan - säg till om du vill ha Guadeloupetips ! Ja, vintips kan jag nog också ge . Har tyvärr inga bli-med-barn-tips .

• Fru E

Mugglan-att du hoppas visar på att du inte gett upp än och det är sunt! KRAM!

• Lapinette

Fru E - visst är det skönt att ibland dala in i de där "lugnare perioderna"? Fast visst blir jag fortfarande förbannad när mensen kommer men det är mest för att den känns så jäkla onödig.

• nennesjuttioåtta

muggles
    ååh vännen, jag vet itne vad jag ska säga. Jag vet ju att inget hjälper mot hopplösheten man känner. GROUUUMMPPPFHHHH!!

• Fru E

*Bjuder alla på muffins för att pigga upp humöret*

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge