• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Parnassia

Kram till Mugglan som verkar behöva en!

• Parnassia

*phu* Nu har jag läst ikapp klart! Det tog typ en timma! Jösses vad ni har skrivit idag. Mycket om IVF:er, jag håller alla tummar för er allihop och läser intresserat!

Kram och god natt!

• passionsblomman

The winner takes it aaaaaaaaall *gastar i högan sky*

MEDALJ MEDALJ MEDALJ MEDAAAAAAAAAAAAAAAALJ

Var det någon som hörde ågon Norrman svamla något om att Sverige aldrig håller i mästerskap?

Det måste ha varit fel på ljudet i den intervjun.

MOAHAHAHAHAHHAHAHAHAAAA!!!!

*skuttar vidare runt i huset*

• Oupsie

Helloooooooooooo

En något tipsy Oupsie kikar in... det är inte lätt att hålla jämna steg med unga studenter... borde antagligen veta bättre...

Mugglan, nä inte tant . Jäkla sk*t, trodde på + för dig ju . Stor kram!

Lappis, kram till dig också. Fy fanken för mensvärk. Tänkte på det för ett tag sedan, hur arg jag skulle bli om jag inte blev med barn med tanke på den jäkla mensvärken som man får stå ut med . Så jäkla orättvist livet är i bland. Kraaam!

Jag är ledsen om jag missar något viktigt här, jag har som sagt haft väldigt dåligt internet här i ett antal dagar, plus ett ganska fullspäckat schema så jag har haft svårt att läsa i kapp... och om nu internet skulle fungera så sitter man väl på en föreläsning . Är på en internatkurs med ett antal andra studenter från Europa. Men det är skönt väder i alla fall .

Om vi ska gissa kön på bebisar, här är min "tippskupong"

Nenne, tjej
    Snorkis, tjej
    Liten, tjej
    Vänner, kille
    Parnassia, hmm vilket som, 60 % tjej och 40 % kille.

Har jag missat någon som är gravid? Skyller på alkohååålen i så fall .

Jäkla upphovsrättsliga regler! Jag kan inte se något om OS från svenska sidor eftersom jag befinner mig i ett annat land. jag ville se när Sverige tog guld ju... men jag får väl glädjas åt att Sverige slog Finland i hockeyn, vilket de finska studenterna här inte tycker är så kul...

Nu ska jag sova, natti natti .

• Snorkfröken77

Gomorron tråden!

Oupsie - Hej *vinkar* Jag anade att du inte var kvar i sverige när du skrev att du hade 18 grader PLUS! Var i världen är du???
    Jag tror också på en tjej just nu, får se om den behagar visa underredet på tisdag, så kanske vi får veta

Södergren? Medalj? *förvirrad*

Muggles - Skit med tantf-n! Jag trodde faktiskt också det skulle bli ett + denna gång! *kram*

Fick hem svarta byxorna jag beställt på nätet som Piggelin elelr var det Vänner som rekommenderade. De var helt klart de bästa byxorna hitills! Precis min smak och de satt jättebra och var sköna. Skönt att kunna känna sig "jobbsnygg" också. Men det som var lite kul var att byxorna var för långa!!! Det har typ aldrig hänt mig i vuxen ålder, brukar vara tvärtom. tur att man har en snäll och händig svärmor, hon skulle komma förbi redan idag och hjälpa mig

• Ore

Satt och NJÖT av Sveriges guld igår! Och stör mig mer och mer på Northug, men läste på Expressen att Gunde sa att han får svårare och svårare att vara kaxig för varje motgång... Jag menar, vad är det för attityd att gå ut i pressen och säga att "Hellner var säkert pissrädd inför stafetten". Eeeeh? Hellner har vunnit ett guld, och varit snubblande nära flera, har bra form, bra självförtroende, allt att vinna och inget att förlora. VARFÖR skulle han då vara rädd inför en stafett? Herregud, vi svenskar hade ju varit nöjda med ett silver också, om de åkte så bra de kunde. Liksom ett brons. Svider väl mer i det norska folket då, som har så jäkla många mästerskapsguld i stafett...

Har inte vågat googla på hudsjukdomen...

Oupsie: Du kan inte ta med dig litet värme hem igen sen, så att snön kan börja smälta???

Nej, frukost för mig, frukost för lillkillen, göra oss i ordning och sedan dra ner mot Göteborg är planen för dagen Kanske borde sätta igång (vis av gårdagen när allt det där tog typ 20 min längre tid än jag räknat med...)

• nennesjuttioåtta

ang åka långt med barn, vi åkte varje år till Öland och då åkte vi hemifrån efter midnatt och så sov vi barn nästan hela vägen. Något år stannade vi och sov halvvägs också. Men vi tyckte det var ett äventyr. Stanna och fika och sträcka på benen. Tror det är typ nästan 60 mil från mor&far.

AM
    ny uppdatering av paprikaleverantör. Vägarna är jättefina, och det är inte alls halt. Åtminstone på Sälenvägen och upp på fjället (ni kommer ju på den i Transtrand). Vägen mellan Mora och Transtrand är kringelikrokig men det borde vara samma underlag där. De saltar ju inte utan det är bara sand! Däremot hörde jag att det var halt i Falun... Önskar jag kunde följa med och fördriva tiden med dig och Hektor i en driva.
    Oraklet har talat, vi får se vad nästa vekas hjärtljudslyssning avslöjar...

Porchez
    aha, två bud! Ja en av er har förhoppningsvis rätt.

Mugglan
    BAAAAAAAAAAAAAJSSS!!!! varm jättebamsekram!

Vickan
    jojo, här har vi excel med budgeten också. Vet inte om det är så överambitiöst egentligen, bara lite ordning och reda.

ET/FET
    Maken ville ju vara med själv också, som sagt ? se sitt lilla bär bli till från början! Det är ju alla andra som gör som "vanligt" folk. I alla fall fysiskt.

Ang stora bröst, när min kollega födde barn (the thing) så hade hon JJ i kupstorlek ? specialsydda. Fatta vilka jävla rekordpumpor! Nu har hon gjort förminskning, så jag hann inte se dem.

hahahahaha muffinstönt seveneleven i utmarken, moahahaha! ROLIGT! Jag tror du behöver åk till fjälls på studiebesök.

OS-guld!!!!!!!!!!!! Åååh vad Södergren var värd det!

ooh snorkis, är det RUL på tisdag?!??

• nennesjuttioåtta

Oupsie
    Vinkelivink! muffinsFrullan har du ju glömt sätta pengar på!

• Fru E

Ohhhhhhhh GLASS vad ni gjorde mig sugen nu jag som lovat mig själv att minska ner på det arghhh!

Här fanns det en excelfil men den försvann när makens gamla dator kraschade *mutter* men kan i huvudet när räkningarna kommer.
    Denna månaden var ingen munter månad med el, csn och mc *blärk*

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge