• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • muggles
    Telis skrev 2010-02-24 16:28:24 följande:
    I stället för våtservetter med kemikalier kan man blöta en batch vanliga tvättlappar i papper, ha på barnolja och förvara i en plastpåse.Jag och Televinken kommer kanske på brunchen, det beror på dagsformen.
    Ooooooooooooooohhhh, husmorstips! Diplom till Telis!

PB: haha Istappus Gigantus fniss! Själv har jag träningsvärk i handlederna efter att ha skottat vår 20 kvm balkong (terass?), där snön även skulle slängas över räcket. Att luftig snö kan vara så tung!
  • MuffinsTönt
    viktualia skrev 2010-02-24 20:00:17 följande:
    Apropå miljömupperi:www.ekoshoppa.se/rattvisemarktfairtrade/ben-j.../*tipsar*
    Nä, va nice! Synd att de är så himla dyra. Men sist blev jag faktiskt besviken. Köpte nån tropisk smak men den var inte alls lika go som jag trodde. Förväntade mig en fontänorgasm liknande smak.

Jag hittar den både i Hemköp, ICA och COOP. Men dessa finns kanske inte hos dig Snaily?

Dagnes gärning gjorde jag på vägen hem. Såg en kvinna bära på en liten byrå från grovsoprummet. Frågade henne om hon behövde hjälp. JAAAA! utbrast hon, förvånad och glad. Tur att byrån var lätt och hon bodde porten brevid mig.

Idag har jag hoppat över träningen igen. Usch! Ska duscha och kolla på finalen av So you think...
  • muggles
    passionsblomman skrev 2010-02-24 17:07:30 följande:
    Om det vore viktigt att verkligen vara avslappnad, så vore det ju idé att söva ner kvinnan inför ivf, så hon är i komaliknande tillstånd och därmed maximalt avslappnad utan att vara död. Då kan de rpraya, spruta och plocka bäst de vill också. Sedan kan de väcka en när man plussat. Ifall man inte plussar kan de hålla en nedsövd några försök till, innan de ger en barmhärtighetsöverdos ifall man visar sig vara ett hopplöst fall.Då skulle man slippa lida och ens man inte behöva oroa sig för humörsvängningar. Smidigt och bra.Nu kuddbankning i snön!
    HAHA - dagens bästa!!! Tack för den, jag behövde ett asgarv!
  • snaily

Muffins
    Liten liten ICA bara där de har typ GB bigpack... ska kolla i grannbyn men är skeptisk.

Stafeeeeeeeeetttttt!!

• MuffinsTönt
    snaily skrev 2010-02-24 20:17:59 följande:
    MuffinsLiten liten ICA bara där de har typ GB bigpack... ska kolla i grannbyn men är skeptisk.Stafeeeeeeeeetttttt!!
    Har ni SevenEleven? Där finns det garanterat!
  • snaily
    MuffinsTönt skrev 2010-02-24 20:21:59 följande:

Bor i en by med ca 800 invånare, så affärer finns det inte så många... liten ICA som sagt. Jag får äta glass när vi reser till civilisationen helt enkelt.
  • viktualia
    MuffinsTönt skrev 2010-02-24 20:21:59 följande:
    blev nyfiken å mina egna vägnar och spanade på 7-11s sajt. Det finns inte nån sådan i varken Snailys eller mina faggor...
  • fru AM

Vi kan köpa B&J i videobutiken, Snaily - den finns kanske i någon av era videobutiker??

• porchez

ser nu Muggles - missade tidigare, så trist! Kram till dig...

Ang. bröst så har jag aldrig haft särskilt stora, men efter att ha svällt mig själv i ett halv år (pga. separation m.m.) så gick jag ner en hel BH storlek, nu när jag väger normalt igen, tom. ännu mer än nånsin, så har de inte blivit större alls. hade gärna fått tillbaka mina gamla bröst igen...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge