• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Fru E

Pulsa på Lappis, här blir det bad *ahhhhhh*

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2010-02-24 17:14:32 följande:
    Jag har inga cravings, förutom att jag ibland har känt ilska på mannen som inte tycker "spaghetti solo" funkar till middag. Gud, jag längtar tills han är borta någon dag så att jag kan äta spaghetti med smör UTAN grönsaker. Han har blivit frukt- och grönsaks-hitler och det är ju gott men det är ju inte som godis direkt ...
    = tjejcravings!!!
  • viktualia

AM - Änglamarks har också hårdlucka och lätt att plocka ur....

Telis - SÅ seriös mamma lär jag aldrig bli... så att jag "tillverkar" egna våtservetter... ujuj.... fin tanke!

Ore - jag såg också att testet var gammalt när jag skulle visa det för maken... och våtservetter är en för smidig uppfinning för att inte användas... fniss

Ego - här har djupsinniga privatekonomiska överläggningar pågått i några timmar.... hm.. det är kanske inte alla par som har tidernas excelark som grund för den gemensamma ekonomin... hur som så har vi justerat inkomstbortfallet solidariskt och räknat ut en ny procentandel om hur mycket vi ska bidra med till hushållet så här när jag har föräldrarpenning och maken sin vanliga lön....

• muggles

Ja ni kan sluta hålla tummarna för mig iaf - tanten är här.

• snaily

Muggles
    Neeeeeeej! Jag som hade så bra vibbar den här gången! Fasikens jäkla skit. Kram!

• snaily

Knark vid ÄP - jag fick ett morfinliknande preparat (Rapifen), det var sååååå härligt. Jag utbrast till och med att det var jätteskönt när de grävde som värst i ena äggstocken.
    ET har jag ju tyvärr ingen erfarenhet av än men det är väl en betydligt lindrigare grej. Att maken ska vara med är självklart, för oss iaf. Samma dag vi gjorde ÄP var det ett annat par där mannen låg kvar på sängen och sov medan hennes ÄP pågick. De verkade dock rätt rutinerade, det var definitivt inte deras första besök där.

OS ikväll
    Damernas storslalom kl 19 och 22.14, herrarnas längdstafett 20.15.

Nenne
    Uppvärmningen är helt underbar - det är bara att kolla igen på svtplay!

Ledig imorgon - kanske lite vin ikväll?!

• snaily

Aha, ikväll ska jag tvinga maken kolla på OS en stund, några av hans "kändiskunder" från förra veckan ska ju tävla!

• porchez

vad ni är underhållande

hemma från gymmet och mår faktiskt mycket bättre! och är HUNGRIG!! Men får nöja mig med en enkel portion. Lite pasta, skinka grönsaker och ägg!

Nenne jag vet inte vad jag grundar det på, men min magkänsla säger att pricken är en han...

• porchez

oj hade visst två sidor kvar att läsa

jag har inte alls haft problem med torra händer den här vintern, men fötterna! Brukar få smörja in med babyolja och sen ta på mig bomullsstrumpor och sova med, för att det inte ska bli stora självsprickor.

hmm AM tror nu på tjej... Hon brukar ju kunna det där, jag grundar ju min magkänsla på ingenting

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge